A nemzetközi autósportot felügyelő FIA szabályalkotó bizottsága úgy döntött, hogy - más sportágakat követve - azonnali hatállyal betiltja az ékszerek viselését.
Míg a legtöbb sportágban leragaszhatják a testékszereket Kliennekki kell vennie a fülbevalóját Fotó: (Afp, Red Bull)
Míg a legtöbb sportágban leragaszhatják a testékszereket Kliennekki kell vennie a fülbevalóját Fotó: (Afp, Red Bull)
Szó szerint a testékszerek és a nehéz láncok kerültek szóba, de a Formula-1 berkeiben, ahol a szabályértelmezés az egyik legérzékenyebb téma, máris az foglalkoztatja a többséget, hogy mi minősül nehéz láncnak, és mi nem. Az sem egyértelmű, hogy a csapatokat is büntetik a szabály megszegése miatt vagy csak a pilótákat, és ha igen, milyen szankciókkal jár, ha valaki ellenszegül a szabályoknak. Bahreinben, ahol e hét végén gyűlt össze az F1 mezőnye, máris mindenki azzal viccelődik, hogy miképpen fogja a az FIA ellenőrizni a szabályok betartását.
Az edzéseken és a versenyek után eddig csak a mérlegre kellett ráállniuk a pilótáknak, hogy ellenőrizzék, túllépték- e a súlyhatárt, most azonban már azt sem zárják ki a témára kapó cinikusok, hogy a pontszerzők az eredményhirdetés előtt meztelenül sorban állnak az ellenőrök előtt, akik végignézik a testüket, van-e rajtuk piercing. Egyesek máris magukra vehetik a dolgot, a McLaren-istálló egyik szponzora, a Tag Heuer minden pilótáját ellátja drága fém karórákkal, amelyeket ezután nem hordhatnak az autójukban. Nick Heidfeld, a Williams német sofőre babonából mindkét csuklóján hord karórát, ha a tilalom erre az eszközre is vonatkozik, nagy bajba kerül a szőke versenyző. A Red Bull sem lehet nyugodt, Christian Klien és a tesztpilóta, Vitantonio Liuzzi is hódol az ékszereknek, előbbi a "világ leggyorsabb fülbevalójáról" lett híres, míg utóbbi rendszeresen hordja vastag nyakláncát. Liuzzinak ezután megmarad az egyedi hajviselet, míg mások - mint például a hétszeres világbajnok Michael Schumacher - a tetoválásaikkal vigasztalódhatnak.