A franciaországi prológgal ma rajtol a tereprali Világkupa második sivatagi viadala, a Tunézia-rali. Az első napon még csak öt kilométeres, hegyi szerpentinen tartandó prológ vár a versenyzőkre, ennek azonban inkább csak a nézők miatt van jelentősége, a viadal végeredménye szempontjából valószínűleg teljesen lényegtelen. A behajózás után ugyanis 300 és 500 kilométer közötti távok várnak a pilótákra, méghozzá rendkívül nehéz, dűnés utakon.
Az autósok mezőnyében egyetlen magyar induló van, a januári Dakar-ralit a legjobb hazaiként záró Palik László, Darázsi Gábor kettős. Rajtuk kívül Szilvási Péter motorral, Greff Róbert pedig quaddal (négykerekű motor) vág neki a 2700 kilométeres távnak.Palikék rendívül előkelő rajtszámot kaptak: nyolcadikként indulnak a prológon. Mindössze öt gyári és két félgyári pilótát soroltak eléjük, közöttük olyan világnagyságokat mint Maszuoka Hirosi, Luc Alphand, Jean-Louis Schlesser, Jutta Kleinschmidt vagy éppen a legutóbbi Vk-viadalt megnyerő Bruno Saby.
Palik László az elôkelô nyolcas rajtszámot kapta a Tunézia-ralin
Palik László az elôkelô nyolcas rajtszámot kapta a Tunézia-ralin
Ezen a futamon az eddiginél is nagyobb teher hárul a navigátorokra, hiszen most először egyáltalán nem lehet majd használni a műholdas navigációs rendszert. Persze, biztonsági okokból beépítik az autókba (ennek segítségével könnyedén megtalálják a bajba jutott pilótákat), de a használatát tájékozódási célból nem engedélyezik.
,,A hosszú távú versenyeken muszáj taktikázni, hiszen a legapróbb hiba is megbosszulja magát - mondta Palik. - A Nissanon átalakítottuk a hűtési rendszert, mert a Dakaron sokszor melegedett a kocsi, az új szisztéma most vizsgázik majd. Remélem, jól."