A hagyományos Nizza környéki prológgal kezdődött meg a Világkupa-sorozat idei első sivatagi versenye, a Tunézia-rali. A 4.6 kilométeres etapnak a verseny végeredménye szempontjából nem volt nagy jelentősége, hiszen a sivatagban hét napon és 2700 kilométeren keresztül tart majd a száguldás.
A hegyi szerpentinen megtartott prológon a legutóbbi Vk-viadal győztese, a Volkswagen színeiben autózó Bruno Saby volt a leggyorsabb, megelőzve a két gyári Mitsubishi-pilótát, Maszuoka Hirosit és Luc Alphand-t.Az autós mezőnyben egyedüli magyarként induló Palik László, Darázsi Gábor kettős 1:02 percet javított az ugyanezen a pályán elért tavalyi eredményén, és a pilóta ezzel tökéletesen elégedett volt. Tavaly ezzel az idővel az első hatban lett volna, most azonban annyira sűrű a mezőny, hogy meg kellett elégednie a 34. pozícióval. Emiatt azonban egy percig sem szomorkodik az idei Dakar legeredményesebb magyar autósa, a verseny még csak most kezdődik. A motorosok közül a quaddal induló Greff Róbert végzett jobb pozícióban (34.), Szilvási Péternek technikai gondjai voltak. A szakasz utáni szervizparkban sikerült megjavítania a motorját, úgyhogy ő is felszállt a kompra, amely Tunéziába szállítja a mezőnyt.Tunézia-rali, Vk-futam
Prológ. Autósok: 1. Saby, Perin (francia, VW Touareg) 3:54, 2. Maszuoka, Maimon (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 10 másodperc hátrány, 3. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 17 mp h., …34. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 59 mp h.
Motorosok: 1. David Casteu (francia, KTM) 4:06, 2. De Gavardo (chilei, KTM) 1 mp h., 3. Griber (amerikai, KTM) 5 mp h., …34. Greff Róbert (magyar, Suzuki) 51 mp h., …53. Szilvási Péter (magyar, KTM) 2:26 perc