Wurz: agresszíven kell vezetni

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.21. 00:01
Címkék
Az idény első európai viadalával folytatódik a Formula-1-es világbajnoki évad - a hét végén Imolában mérik össze gyorsaságukat a száguldó cirkusz pilótái. A szezon első három futama a Renault fölényét hozta, és nagyon úgy tűnik, a francia csapatnál nem bízzák a véletlenre a sikersorozat folytatását, hiszen az eleve bivalyerős motorjukat továbbfejlesztették - sőt, úgy tűnik, Imolában már be is vetik Giancarlo Fisichella autójában.
A világbajnoki pontversenyben vezető Fernando Alonso nem véletlenül optimista, hiszen eddig minden az ő terveinek megfelelően alakul. A spanyol élvezi a helyzetet, bár nem akar messzemenő következtetéseket levonni az első három futam végeredményéből. Azt mondja, az utolsó három-négy nagydíj lesz fontos a világbajnoki cím szempontjából.

A Renault-nak nem ez az első sikerszériája - éppen tegnap volt húsz éve, hogy minden idők egyik legnagyobb Formula-1-es pilótája, Ayrton Senna megnyerte pályafutása első versenyét egy Renault turbómotoros versenygéppel. A legendás brazil nem aprózta el: a portugál viadalon megszerezte a pole pozíciót, megnyerte a versenyt, és a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött.

Érdekesség, hogy a versenybalesetben elhunyt pilóta unokaöcscse, Bruno folytatja a családi hagyományokat - a Formula-3-as brit bajnokságban.
De visszatérve a hét végi viadalhoz. Két "beugró" versenyző szereplését kísérhetjük figyelemmel: Vitantonio Liuzzi a Red Bullnál Christian Klient helyettesíti három futam erejéig, Alexander Wurz pedig a vállsérülést szenvedő Juan Pablo Montoya helyett ugrik be a McLarennél.
Ez utóbbi hír azért meglepő, mert nemrégiben még arról cikkeztek az újságok, hogy Imolában is Pedro de la Rosa ülhet majd az ezüst nyílba. Nos, nem így lett. Wurz egyébként a 2000. évi Malajziai Nagydíj óta nem állt rajthoz Formula-1-es viadalon, viszont megbízhatósága és technikai tudása miatt keresett tesztpilóta lett. Most újra alkalma nyílik arra, hogy kilépjen az árnyékból.

"Boldog vagyok, hogy bizonyíthatok - mondta az osztrák. - Jól ismerem az autót, több mint hetvenezer kilométert tettem meg vele. E pálya kapcsán mindenki a féktávról, a rövid egyenesekről és a leszorítóerőről beszél. A jó köridőhöz agresszíven kell vezetned, és kihasználni a rázőkövek adta lehetőségeket."

A nagycsapatok (köztük a Ferrari) kiegészítésként hozzáteszik: az abroncsok is fontosak, főleg úgy, hogy nincs kerékcsere. Imolában egyébként is eléggé "hullámos" az aszfaltcsík, ami miatt a gumikra ható terhelés valószínűleg megváltozik.

San Marinó-i Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es vb 4. állomása, Imola
A menetrend. Péntek. 11.00: 1. szabadedzés, 14.00: 2. szabadedzés (Tv: DSF, 17.00, 20.00 - felvételről). Szombat. 9.00: 3. szabadedzés (Tv: DSF - élő), 10.15: 4. szabadedzés (RTL - 11.00), 13.00: 1. időmérés (RTL, RTL Klub - élő). Vasárnap. 10.00: 2. időmérő edzés (RTL - élő), 14.00: a verseny rajtja (RTL, RTL Klub - élő)

Szavazás

Hol folytatja Baumgartner Zsolt?

Írja be az itt látható számot!

Szavazás

Ön szerint ki lesz Michael Schumacher első számú kihívója 2005-ben?

Írja be az itt látható számot!

Szavazás

Az alábbiak közül ki szerzi meg élete első futamgyőzelmét 2005-ben?

Írja be az itt látható számot!
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik