Kis győzelmet ígért, és eddig tartja a szavát

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.05.07. 21:53
Címkék
Kis Sándor már a rajt előtt kijelentette: ő bizony mindent megtesz annak érdekében, hogy a tavalyihoz hasonlóan megnyerje a BF Goodrich-kupát. Úgy tűnik, a Dakart is megjáró pilóta tartja a szavát, hiszen a második nap végén majd kilencperces előnnyel vezet az abszolútban. Ennek csak az egyik oka az, hogy a Nissannal semmiféle technikai gond nem volt (persze, ez is a csapatot dicséri, amelyik hibátlanul felkészítette az autót), a másik az, hogy Czeglédi Péter navigátor jóvoltából egyetlenegyszer sem tévedtek el, pedig a mezőny nagy része hosszabb-rövidebb ideig kóválygott helytelen utakon.
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)
Kis Sándor és Czeglédi Péter tegnap hibátlanul autózott, így nagy fölénnyel vezet az abszolút sorrendben (Fotó: Www.Foldiattila.Hu)

A második helyen a bajnoki címvédő Gál István tanyázik, aki végig veszélyes volt Kisre, sőt úgy tűnt, ők ketten másodpercekre menő csatát vívnak majd egymással. A tegnapi utolsó szelektív szakaszon azonban a péntekihez hasonlóan eltört az autóban egy féltengely, sőt a hátsó differenciálmű is tönkrement, úgyhogy Gál "Baba" lépésben ért be a célba. A lényeg azonban, hogy folytatni tudja a versenyt.

Az időkülönbségek alapján a két éllovasra a szlovákok élversenyzője, Josef Sykora lehet még veszélyes. A Mitsubishi-pilóta már a tegnapi második szakaszon elveszítette a vezető pozíciót, neki is gondot okozott néhányszor a helyes út megtalálása, de így is dobogós helyen áll. A negyedik-hatodik helyezett pilóták elég közel vannak egymáshoz, úgyhogy közöttük is kialakulhat még különcsata. Liszi László vezeti a sort, aki bár szentül elhatározta, hogy járatni fogja a Pajero vadonatúj motorját, végül nem tudta betartani az ígéretét. Ebben a mezőnyben ugyanis nem lehet taktikázni, teljes fordulatszámon kell forgatni az erőforrást, főleg ha az ember szeretné megtartani a negyedik helyét.

Lisziékre Horváth Béla lehet veszélyes, aki a motorja gyengélkedése miatt bosszankodik és a futóművét dicséri, valamint beleszólhat még a pozícióharcba az idei Dakart a 21. helyen teljesítő Szalay Balázs. Neki tegnap tökéletesen működött az Opel Fronterája, viszont szinte minden szelektív szakaszon eltévedt, úgyhogy nem lehetett túlságosan elégedett a nap végén.

A viadal ma három szelektív szakasszal ér véget, a párosok 15 órakor érkeznek meg a budapesti Felvonulási téren felállított céldobogóhoz.

BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama, Budapest
Abszolút sorrend 6 szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 3:31:48, 2. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G. Baba Proto Evo2) 8:57 perc hátrány, 3. J. Sykora, M. Sykora (szlovák, Mitsubishi Pajero) 11:14 p h., 4. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 27:37 p h., 5. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport Klub, Mercedes GE) 29:39 p h., 6. Szalay, Bunkoczi (4x4 Off Road Club, Opel Frontera) 31:11 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik