Vitantonio Liuzzi vezeti a Red Bull Team egyik autóját a hét végi Európa Nagydíjon. Az olasz pilóta az eredeti tervek szerint három versenyen (San Marinóban, Spanyolországban és Monacóban) helyettesítette volna az idény első három viadalán lehetőséghez jutó Christian Klient, ám a csapat úgy döntött, továbbra is a versenyzői ülésben tartja Liuzzit.
Az eredeti tervekkel ellentétben a Nürburgringen is Vitantonio Liuzzi vezeti a Red Bull egyik versenyautóját
Az eredeti tervekkel ellentétben a Nürburgringen is Vitantonio Liuzzi vezeti a Red Bull egyik versenyautóját
A fiatalember osztrák csapattársa egy hónap múlva, a Kanadai Nagydíjon tér vissza, addig az alakulat harmadik számú pilótája marad. Érdekesség, hogy kettejük közül Liuzzi egy, míg Klien három pontot szerzett három-három versenyen.
A száguldó cirkuszban egyébként is zajlanak az események: még alig csengtek le a monacói viadal eseményei, már itt is van a következő verseny, a hét végi Európa Nagydíj, amelyen újult erővel szállnak harcba a csapatok.
Noha egymás után már a második versenyt nyerte meg pilótája, Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke szerint korai lenne még leírni az utóbbi hetekben gyengélkedő Ferrarit, amelynek pilótái közül a hét végi monacói viadalon Michael Schumacher két, Rubens Barrichello egy pontot szerzett.
Kimi Räikkönen idei második győzelmének köszönhetően a McLaren immár harminc ponttal előzi meg a Ferrarit az összetett pontversenyben, ennek ellenére Dennis szerint a világbajnok autói és pilótái továbbra is jók, csak éppen hullámvölgybe érkezett a csapat. És ez a hullámvölgy elég mélynek tűnik, hiszen a statisztikák azt mutatják: a maranellói csapatnak 1996 óta nem volt ilyen hosszú nyeretlenségi sorozata - azóta, mióta Michael Schumacher a csapathoz érkezett.
A németek hétszeres világbajnoka egyébként továbbra is optimista, amennyire lehet, nem hiszi, hogy a monacói viadal volt a csapata utolsó esélye. "A Formula-1-ben mindig is túl sokat beszéltek az emberek - vélekedett Schumacher. - Persze, van abban valami, hogy a Monacóban történtek nem javítottak az esélyeinken a világbajnoki címért folyó harcban, de én nem adom fel. Ameddig egy fikarcnyi esélyünk van a cím megszerzésére, addig én küzdeni fogok."
Szavazás
A német még azt is elmondta: tudta, hogy egyetlen sorozat sem tarthat örökké, így a Ferrari diadalmenete sem, és ő sohasem hitte el magáról, hogy legyőzhetetlen, ezért könnyebben viseli a jelenlegi helyzetet, mint azt sokan gondolnák. S hogy szerinte milyenek az esélyei a hét végi nürburgringi viadalon? Bízik benne, hogy jobban fut majd a szekér, mint az előző viadalokon.
Ezt remélik a BAR vezetői is, bár az ő autóiknak eddig sem a gyorsaságával volt baj. A technikai szabálytalanság miatt két versenyről eltiltott team vezetője, Nick Fry szerint a kényszerpihenő csak még erősebbé tette a csapatát. "A fiúknak volt egy kis idejük a pihenésre, és jó formában vannak - mondta Fry a pilótáiról, Jenson Buttonról és Szato Takumáról. - A Nürburgringre is dobogós reményekkel utazunk, hiszen nemcsak a versenyzőink, az autónk is képes a jó eredményre."