Székely a pódiumon ünnepelt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.05.29. 23:49
Címkék
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)
Székely Zsolt a pole pozícióból indult, és végül a dobogó harmadik fokára állhatott (Fotók: Meggyesi Bálint)

Kezdjük a legfontosabbal: Székely Zsolt révén magyar pilóta is dobogóra állhatott a gyorsasági motoros Európa- bajnokság hazai viadalán. A szupersport géposztályban a pole pozícióból induló versenyző a rajtot talán egy pillanattal később kapta el, mint a viadalt utóbb megnyerő Guglielmo Tarizzo. Az első körben még második volt a magyar pilóta, a másodikban azonban visszacsúszott a negyedik pozícióba. Néhány körön keresztül változatlan maradt a helyzet, akkor Székely előzött, de arra már nem volt esélye, hogy a két éllovast utolérje.

Az első helyért egyébként parázs csata zajlott a már fent említett olasz pilóta, és honfitársa, Gilles Boccolini között. Az utolsó körben kétszer cserélt helyet a két versenyző, ám végül Tarizzo ünnepelhetett.

A magyar versenyző örömmel állt fel a dobogóra
A magyar versenyző örömmel állt fel a dobogóra
A magyar versenyző örömmel állt fel a dobogóra
No meg Székely Zsolt, aki a hét elején nem is gondolta volna, hogy a dobogóra állhat. Persze utólag azt mondja, lehetett volna jobb is. "Sajnos Aldrovandi sokáig feltartott, és hiába voltam gyorsabb, mint ő, az előnyöm nem volt akkora, hogy korábban meg tudjam előzni - mondta Székely. - Azért ez a harmadik hely sem rossz, nagyon örülök neki, hogy hazai pályán ilyen jól szerepeltem."

A Hungaroring ezúttal csak a pályaismeret szempontjából jelentett előnyt, a magyar szurkolók miatt nem annyira, mivel alig néhányan lézengtek csak a lelátókon. Pedig látnivaló lett volna bőven, és magyar sikerekben sem volt hiány. Az Eb-mezőnnyel együtt rajtoltak a szuperstock 600 kategória versenyzői, de természetesen külön értékelték őket.

Talmácsi Gergő könnyedén lehetett volna dobogós az Európa-kupában, ha a rajt utáni kanyarban nem megy neki valaki hátulról, és nem esik vissza emiatt az utolsó helyre. Így is volt azonban hazai pilóta a pódiumon, Soltész Attila, aki tavaly még az amatőrsorozatban indult, és a Team Suzuki karolta fel őt ebben az idényben. A Hungaroring motoros iskola vezetője, Szabó Attila tavaly minden futamon pontozta a pilótákat, és a legtöbb pontot gyűjtő versenyző - esetünkben Soltész - lehetőséget kapott az idén. És úgy tűnik, élni is tud vele: a második helye legalábbis ezt bizonyítja.

A 125 köbcentis kategóriában nem szereztek pontot a magyarok: Győrfi Alen a 17., Kovács Nikolett a 21. helyen végzett, Magda Attila pedig kiesett a versenyből. Utóbbi pilóta egyébként egy újonnan fejlesztett márka, az FGR képviseletében állt rajthoz, és bár a gép jelenleg jobban hasonlít biciklihez, mint versenymotorhoz (ezt a világbajnokság 250 köbcentis kategóriájában induló Rizmayer Gábor mondta), Magda lát abban fantáziát, hogy fejlesztő pilótaként felhozza a csapatot.

Gyorsasági motoros Eb-futam, Hungaroring
125 kcm (16 kör): 1. Michael Ranseder (osztrák, KTM) 29:30.159, 2. Conti (olasz, Honda) 7.382 mp h., 3. Kalab (cseh, Aprilia) 10.126 mp h., …17. Győrfi (magyar, Honda) 1:03.974 p h., …21. Kovács N. (magyar, Honda) 1:46.896 p h.
250 kcm (16): 1. Alvaro Molina (spanyol, Aprilia) 31:02.951, 2. Lakerveld (holland, Honda) 4.062 mp h., 3. Polzer (osztrák, Aprilia) 14.167 mp h.
Szupersport (16): 1. Guglielmo Tarizzo (olasz, Honda) 31:08.944, 2. Boccolini (olasz, Kawasaki) 0.031 mp h., 3. Székely (magyar, Honda) 12.876 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik