Pokoli kemény, autógyilkos, murvás viadalok követik egymást mostanában a rali-világbajnokság programjában. A vaskos meglepetésekkel szolgáló ciprusi viadal után a török verseny következik, amely nem kevésbé nehéz, már csak a várható forróság miatt is. Persze, az is lehet, hogy eső lesz, mint tavaly, de a sár sem sokat könnyítene a versenyzők helyzetén.
Sainz a tervek szerint csak ezen a versenyen indul Duval helyett
Sainz a tervek szerint csak ezen a versenyen indul Duval helyett
Törökországban eddig kétszer rendeztek világbajnoki futamot, és mindkétszer a Citroeneknek termett babér: tavalyelőtt Carlos Sainz, tavaly pedig Sebastien Loeb hódította el a győztesnek járó kupát és babérkoszorút. Érdekesség, hogy ezen a hétvégén ők ketten ismét egy csapatban versenyeznek. Mert bár a szurkolók kedvence, a rutinos öreg róka, Sainz tavaly bejelentette visszavonulását, most egy hétvége erejéig (legalábbis eddig mindössze erről van szó) kisegíti volt csapatát. A legutóbbi viadal után ugyanis a csapat úgy döntött, pihenteti Francois Duvalt, aki az idén már két autót juttatott a kukába - legutóbb a fák közé esett a Xsarával, majd midőn megpróbálta újraindítani, a kocsi még ki is gyulladt. Erre válaszként a navigátora úgy döntött: kiszáll mellőle. Stephane Prevot utóbb bevallotta, egy ideje már foglalkoztatta a gondolat, de a Cipruson történtek végleg meggyőzték arról, hogy nincs helye tovább a fiatal belga pilóta mellett. Ô ugyanis szereti kivenni a részét a munkából, egy ideje azonban már úgy érezte, egyedül van a kocsiban, nincs csapatjáték kettejük között.
Persze, nem ez volt az istálló döntésének legfőbb oka, hiszen navigátort találhattak volna Duval mellé, hanem inkább az, hogy bár Sebastien Loeb sorra nyeri a versenyeket, és gyakorlatilag most már az összes terepviszonyon bizonyította klasszisát, addig a konstruktőrök pontversenyében a Peugeot vezet, mivel a Citroen második számú pilótája (esetünkben Duval) nem szállítja megbízhatóan a pontokat. Azt senki sem vitatja, hogy a belga nagyon tehetséges, és amikor versenyben van, akkor gyors is, csak az a baj, hogy annyira szeretné megverni Loeböt, hogy a nagy igyekezetben gyakran fejre áll.
Sainzcal ilyen gond nincs, nála megbízhatóbb versenyző aligha van a jelenlegi mezőnyben, ráadásul a gyorsasága semmit sem kopott az utóbbi években. Azt mondja, szó sincs arról, hogy visszatérne, csak kisegíti csapatát, de ha figyelembe veszszük, hogy jelenleg aktívan készül a Dakar-ralira, akkor megállapíthatjuk: biztosan hiányzik neki az autósport. Sainz tehát újra csatasorban, Loeb pedig arra készül, hogy folytassa diadalmenetét, az idén ugyanis még csak neki és Petter Solbergnek sikerült futamot nyernie, de Loeb Cipruson 4-2-re módosította az állást kettejük különcsatájában, és az összetettben 11 ponttal elhúzott legfőbb vetélytársától.
Beleszólhat a győzelemért folyó küzdelembe a Peugeot is, hiszen egyrészt tavaly Grönholm második lett itt, másrészt pedig sokáig vezetett a versenyben. Cipruson is esélyes lehetett volna, ha a Peugeot motorja nem mondja fel a szolgálatot már az első gyorsaságin. Az oroszlánosok egyébként nagyon készülnek már idei első sikerükre - az jelenthetné számukra az igazi áttörést. Hogy sikerül-e, az vasárnap délután kiderül.