A magyar Dakar-flotta lassan útra kész, bár még fél év van hátra a rajtig (Fotó: Danis Barna)
A magyar Dakar-flotta lassan útra kész, bár még fél év van hátra a rajtig (Fotó: Danis Barna)
Tegnap Budapesten tartott sajtótájékoztatót a Dakar-rali vezetősége, hogy ismertesse a 2006-os verseny újdonságait. A közép-európai régióból immár hazánk delegálja a legtöbb résztvevőt a sivatagi viadalra, ezzel magyarázható, hogy kizárólag Magyarországon tették tiszteletüket a szervezők. A következő Dakar az év utolsó napján kezdődik Lisszabonban, és január 15-én lesz a befutó Szenegál fővárosában.
Az idei mezőny sokkal változatosabb terepen fog végighaladni, Európában is rendeznek szakaszokat (szemben a korábbi kizárólagos prológokkal), másrészt a jellemző homokdűnék mellett a versenyzők köves utakon is bizonyíthatnak. A 2006-ban öt afrikai országot is érintő Dakar egyik legfontosabb változása, hogy a sok baleset elkerülése érdekében a tavaly már a kamionoknál bevezetett 150 kilométer/órás sebességkorlátozást kiterjesztették a motorosokra is.
Emellett a motorosoknál 350-ről 250 kilométerre csökkentették az egy tankolással megtehető távolságot, így a gépek könynyebben kezelhetővé váltak, és a motorblokk teljesítményhatárát is eltörölték. A műholdas helymeghatározó a 2006-os Dakartól kezdve tájékozódásra nem, csak biztonsági nyomkövetésre használható.