Szenvedés volt eddig az idénye a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettősnek, pedig a kétkerékhajtásúak között az utóbbi években sikert sikerre halmozó pilóta nagyon bízott az első WRC-s idényében. A sors, vagy inkább a Skoda Octavia azonban nem akarta, hogy jól sikerüljön a bemutatkozás: Bútoréknak annyi technikai gondjuk volt, hogy számolni sem győzték. Ezért döntött úgy a csapat, hogy az idény hátralévő részében viszszatér a jól bevált Szuper1600-as kategóriába, és megpróbálja jobban előkészíteni az első teljes WRC-szezont.
Bútor újra a Szuper1600-ban
Bútor újra a Szuper1600-ban
A pilóta "előéletét" ismerők számára egyáltalán nem meglepő, hogy a P.H. Sport és a Citroen mellett döntöttek, hiszen az utóbbi néhány évben remekül tudtak együtt dolgozni. Egyrészt a csapat anyagi ajánlata is megfelelő volt, de ami a legfontosabb: a francia alakulat az utóbbi négy évben remek munkát végzett, ismeri az autót, a magyar pályákat.
Már tavaly is szóba került, hogy Bútor az idén egy Citroen C2-essel száguld a magyar bajnokságban, ám az autót, amit neki építettek, eladták, a másik C2-est pedig sem a jövő heti veszprémi, sem a budapesti viadalra nem tudja idehozni a csapat. Úgyhogy erre a két versenyre a jól ismert, érces hangú Saxónak csápolhatnak a nézők a pálya szélén, az idény utolsó két futamán pedig a C2 is bemutatkozik.
"Sajnálom, hogy nem tudtuk megvalósítani a WRC-s terveinket, annak viszont örülök, hogy visszakerülünk egy nagyon profi csapatba, és újra Citroennel versenyezhetek - mondta Bútor. - A P. H. Sportnál is nagyon örültek, hogy Magyarországra jöhetnek, a szerelők szabályosan harcoltak érte, melyikük hozza az autót, ami nagyon jó érzés."
Bútor az esélyekről annyit mondott: nagyon megerősödött a mezőny, az ellenfelek technikai háttere sokat javult, így nem biztos benne, hogy a Saxo elég lesz a győzelemre, ennek ellenére minden futamon az első helyért szeretne küzdeni. Persze nincs értelme hiú ábrándokat kergetni, hiszen négy kihagyott versennyel a háta mögött nincs túl sok esélye a bajnoki címre.