Német Nagydíj: Kimi Räikkönen hetedszer rajtolhat az élről

Vágólapra másolva!
2005.07.23. 13:44
Címkék
Formula-1-es pályafutása során hetedik alkalommal rajtolhat az első rajtkockából a finn Kimi Räikkönen, miután ő autózta a leggyorsabb kört az 53. Német Nagydíj időmérő edzésén, Hockenheimben. A McLaren-Mercedes pilótája félelmetesen erős kört autózott, és az időeredmény még jobb is lehetett volna 1:14,320 percnél, ha az utolsó kanyarban nem csúszik meg csúnyán. az autója. A McLarennek ez volt a 119. pole pozíciója.
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)
Kimi Räikkönennél még egy komoly hiba is belefért, így is gyorsabb volt mindenkinél (fotók: Reuters)

Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen
A második rajtkockából Jenson Button (BAR-Honda) vághat neki a holnapi, 67 körös versenynek, a brit pilóta ezzel megismételte a Brit Nagydíjon elért edzéseredményét. A második sorból a vb-pontversenyben vezető spanyol Fernando Alonso (Renault) és csapattársa, az olasz Giancarlo Fisichella rajtol majd, míg mögöttük a kitűnő kört autózó címvédő, a német Michael Schumacher (Ferrari) várja az indító jelzést.

Súlyos hibát követetett el az utolsó kanyarban a Brit Nagydíjat megnyerő Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes), akinek remek időeredményre volt kilátása, azonban a célegyenesre túl nagy sebességgel akart ráfordulni, az autója kitört, megpördült, majd nekicsapódott a gumifalnak. Montoya ezzel mért kör nélkül a mezőny végére kvalifikálta magát, egy sorban van Narain Karthikeyannal (Jordan-Toyota).

"Boldog vagyok, hogy enyém a pole, amelyet megérdemelt az egész csapat, mivel nagyon sokat dolgoztunk, nagyon keményen - mondta elégedetten Kimi Räikkönen. - Meglepő módon az autó nem viselkedett olyan kezesen, mint a reggeli tréningeken. Nem volt tökéletes a köröm, mert az utolsó kanyart egy kicsit túl szélesre vettem, és megcsúsztam. Hogy miért? Az autó túlkormányzott volt. Ettől függetlenül mindenképpen jó eredményt értem el, és kemény verenyt várok holnapra."

Juan Pablo Montoya számára a gumifalban fejeződött be az időmérő edzés
Juan Pablo Montoya számára a gumifalban fejeződött be az időmérő edzés
Juan Pablo Montoya számára a gumifalban fejeződött be az időmérő edzés

"Sajnálom, hogy Juan Pablo a kicsúszása után a mezőny végéről indul - emlékezett meg a csapattársáról is a 25 esztendős finn versenyző. - Nyilvánvalóan szerettem volna, ha ott van mellettem az első sorban, mert így érhettük volna el a legjobb eredményt a csapat szempontjából, de ilyen az autóverseny."

Räikkönen magabiztos. Van is oka rá
Räikkönen magabiztos. Van is oka rá
Räikkönen magabiztos. Van is oka rá
"Nincs mentségem, de tényleg nincs - nyilatkozta az utolsó kanyarban elkövetett hibájáról Montoya. - Egyszerűen elveszítettem az autót. A köröm nagyon gyors volt, de amikor beleléptem a pedálba, az autó eleje megindult, és nem tudtam mit tenni. Nagyon sajnálom a csapat miatt is, hiszen minden ki keményen dolgozott, hogy megszerezzük az első sort. Ez a bajnokság végkimenetele szempontjából is fontos lett volna. Egyébként az autó határozottan versenyképes, és holnap mindent beleadok, és mindent megteszek azért, hogy jó eredményt érjek el."

Fernando Alonso egyáltalán nem bánkódott amiatt, hogy ezúttal csak harmadik lett, és legnagyobb riválisa, Kimi Räikkönen előtte van.

Fernando Alonso
Fernando Alonso
Fernando Alonso
"Bár jó lett volna az első sorból rajtolni, de ez most egy elég jó eredmény, ráadásul a pálya tiszta oldaláról indulok majd - szólt a spanyol. - Az első néhány kanyarban elveszítettem három-négy tizedmásodpercet. Az idő szelesebb volt, mint reggel, az első kanyar nagyon gyors, és én nem tartottam meg rendesen a kocsit. Ezután már nem mertem igazán aggresszívan venni a következő fordítót. Az első szektor után tudtam, hogy hátrányban vagyok, de utána nagyon nyomtam a gázt. Tudjuk, hogy e pillanatban a kvalifikáció a gyenge pontunk, de az R25-ös a versenyben sokkal gyorsabb. Remélem, sikerül javítanom a helyzetem már a rajtnál, abban pedig biztos vagyok, hogy a versenytaktikánk jó. Legalább a dobogón akarok végezni, de talán a győzelemért is harcolhatok majd."

Jól szerepeltek a pénteken még gyengélkedő Williams-BMW-k, hiszen az ausztrál Mark Webber Michael Schumacher mögött hatodik, míg Nick Heidfeld hetedik lett.
53. NÉMET NAGYDÍJ, az időmérő edzés eredménye, egyben rajtsorrend:
1. K. RäikkönenfinnMcLaren-Mercedes1:14,320
2. J. ButtonbritBAR-Honda1:14,759
3. F. AlonsospanyolRenault1:14,904
4. G. FisichellaolaszRenault1:14,927
5. M. SchumachernémetFerrari1:15,006
6. M. WebberausztrálBMW-Williams1:15,070
7. N. HeidfeldnémetBMW-Williams1:15,403
8. T. SzatojapánBAR-Honda1:15,501
9. J. TrulliolaszToyota1:15,532
10. C. KlienosztrákRed Bull-Cosworth1:15,635
11. D. CoulthardbritRed Bull-Cosworth1:15,679
12. R. SchumachernémetToyota1:15,689
13. F. MassabrazilSauber-Petronas1:16,009
14. J. VilleneuvekanadaiSauber-Petronas1:16,012
15. R. BarrichellobrazilFerrari1:16,230
16. C. AlbershollandMinardi-Cosworth1:17,519
17.R. Doornbos hollandMinardi-Cosworth1:18,313
18. T. MonteiroportugálJordan-Toyota1:18,599
19. N. KarthikeyanindiaiJordan-Toyotaidő nélkül
20. J. P. MontoyakolumbiaiMcLaren-Mercedesidő nélkül
---- "Láttam, hogy Kiminek is volt gondja a kanyarban, ő is nehezen fogta meg a túlkormányzott autóját, pedig délelőtt még alulkormányozottak voltunk. Azt hiszem, most is erre készültem, és amikor felengedtem a gázpedált, megcsúsztam. Nem szabad elkeseredni, még így is odaérhetek a dobogóra" - mondta Montoya.

"Hibázott, felengedte a gázt, és ennek a bakinak megfizette az árát. Egy kanyarral a vége előtt biztos volt az első sor, csak be kellett volna fordulnia. Ezen a pályán szerencsére lehet előzni, és az új motorjával remélhetően hamar vissza tud jönni, ez a kocsi képes rá. Az a baj, hogy ezzel az autóval nyerni kellene" - fogalmazott szigorúan Dennis.

Räikkönen alátámasztotta Montoya szavait, a rajtelső sem volt teljesen elégedett az ezüstnyíllal. "Az előző versenyeken is ebben a pozícióban kellett volna lennem, de ez sajnos tőlem független okok miatt nem valósulhatott meg. Az autóval nincs minden rendben, néhány kanyarban túlkormányozott volt. Ennek ellenére elég gyors ahhoz, hogy a legjobb idő az enyém legyen" - állapította meg a finn.

Az első sor másik oldaláról Jenson Button rajtolhat, míg Alonsóé a harmadik rajtkocka. Buttont Montrealban és Silverstone-ban is könnyedén megverték a rajtnál, és ha ez most is így történik, Alonso a célig kísérheti Räikkönent, és mindegy, hogy egy perccel vagy egy másodperccel kap-e ki, ha második lesz, megkapja a nyolc pontot.

"A McLaren ezen a hétvégén mindenkinél gyorsabb, de mi sem vagyunk lassúak. Az időmérőn megpróbáltam megmutatni, hogy partiban vagyunk, de nem sikerült, majd a versenyen összejön. Az a legfontosabb, hogy a rajtnál megelőzzem Jensont, és megpróbáljak Kimivel maradni. Ha nem megy, a második hely a legjobb, amit elérhetek" - vélekedett Alonso, akinek az idén akkora előnye van a pontversenyben, hogy már nyernie sem szükséges feltétlenül ahhoz, hogy világbajnok legyen.

Alonso mellől csapattársa, Giancarlo Fisichella indulhat, majd a hazai ász, Michael Schumacher következik a Ferrarival. A hétszeres világbajnok ötödik helye annak fényében szenzációsnak mondható, hogy csapattársa, Rubens Barrichello csupán a Minardi és a Jordan pilótáit, no meg Montoyát tudta maga mögé utasítani.

"Tiszta köröm volt, sikerült a lehető legtöbbet kihozni a kocsiból, és nem is mentem kevés üzemanyaggal. A két élcsapat ellen nincs esélyünk, talán Buttonnal tudok egy jót csatázni. A szurkolóim miatt mindenképpen ki kell tennem magamért" - mondta az esélytelenek nyugalmával a címvédő. ---- Ron Dennis (képünkön), a McLaren csapatvezetője elmondta, nem elég csupán a szabályokról egyetértenie a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) az autógyárakkal ahhoz, hogy megakadályozzák a sorozat kettészakadását. A brit szakember elmondta, hogy a végső megállapodáshoz az anyagi oldal rendezése is fontos, sőt minden másnál meghatározóbb.

A gyári csapatok vezetői Hockenheimben dolgozzák ki a 2008-as szabálytervezetüket, amely várhatóan nagyon hasonlít majd az FIA elképzeléseihez. "Mindenkinek az a célja, hogy jobb legyen a Formula-1. A szabályok mellett azonban nem szabad megfeledkezni a kereskedelmi oldalról. Tarthatatlan, hogy a Formula-1-es bevételek egynegyede sem kerül a csapatokhoz, hanem mások nyelik el. Változtatni kell ezen, három év múlva mindenképpen másképp kell elosztani a bevételeinket, mint ahogy az a jelenlegi szerződésben benne van" - mondta Dennis.

A McLaren-főnök, aki Christian Hornerrel, a Red Bull csapatvezetőjével közösen meggyőzte az FIA-t a csapatok ártatlanságáról Indianapolis-ügyben, nem árulta el, mit mutattak fel a szervezetnek ahhoz, hogy ejtse a vádat a michelines csapatokkal szemben. Az FIA kész közölni a részleteket, de előbb még az összes érintett csapat beleegyezését kérte, így lapzártánkig nem derült ki, mi volt a háttérben. A találgatások szerint a Michelin összes gumiszállítási szerződésében benne van, hogy veszélyesnek vélt abroncsokkal tilos a versenyzés. ---- Alonso-Räikkönen 4-4
Az utóbbi két időmérőt Fernando Alonso nyerte meg, most viszont Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb. Az ezt megelőzően Monte-Carlóban pole-ozó finn ezzel utolérte a spanyolt, immár ő is négy edzésgyőzelmet számlál az idényben. Az összesített lajstromot illetően is döntetlen az állás a két pilóta között: Alonso és a Jégember is hét pole pozíciónál tart karrierje során.

Trulli-Schumi II 11-1
Indianapolis ez évi edzéskirályának, Jarno Trullinak nem igazán jött ki a lépés, a kilencedik hely "holtversenyben" idei legrosszabbja. Még így is megelőzte azonban közvetlen kollégáját, Ralf Schumachert (képünkön), aki ellen 11-1-re vezet 2005-ben. Az olaszt az is vigasztalhatja, hogy idei egyetlen pole-ját épp a kanadai kilencedik pozíciója után érte el közvetlenül. Azaz, bízhat a Magyar GP-ben.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik