Száguldás életre-halálra - a veszprémi viadal utolsó gyorsasági szakaszán a három éllovas pilóta mindent egy lapra tett fel, hiszen a dobogós helyezések sorsa volt a tét. Bár előzőleg mind a hárman azt hangoztatták, hogy a célba érkezés a legfontosabb, és nem számít, a pódiumnak melyik fokára állnak, utóbb kiderült: az elhatározás csak addig tartott, amíg a sportbíró elkezdett visszafelé számolni a sólyi szakasz rajtján.
Spitzmüller Csaba szoros hajrában nyert, ráadásul ehhez a diadalhoz nem kellett más kizárása (Fotó: Mirkó István)
Spitzmüller Csaba szoros hajrában nyert, ráadásul ehhez a diadalhoz nem kellett más kizárása (Fotó: Mirkó István)
Eszeveszett hajsza az utolsó szakaszon Akkor aztán elkezdték eszeveszetten taposni a gázpedált, hiszen mind a hárman vérbeli ralisok. A vége: Spitzmüller Csaba, ifjabb Tóth János, Turi Tamás - de könnyedén lehetett volna más is a sorrend, hiszen ők hárman 4.6 másodpercen belül voltak. Ez azonban egyáltalán nem csökkenti, sőt inkább növeli Spitzmüller érdemeit, főleg úgy, hogy pillanatnyilag ő az egyetlen olyan pilóta a mezőnyben, akinek az idén már két futamot is sikerült megnyernie, ráadásul éppen az utóbbi kettőt, az idény két murvás viadalát.
A piros Corolla sofőrjével madarat lehetett volna fogatni, hiszen végre igazi győzelmet aratott - legutóbb még abban a tudatban hajtott át a céldobogón, hogy második lett, csak később, Aschenbrenner kizárása után lépett elő nyertessé. Most az autót szervizelő olasz csapatnak is volt ideje felkészülni az ünneplésre: egyrészt a pezsgőlocsolásra gondolunk, másrészt arra, hogy az autó digitális kijelzőjén a motor hőmérséklete helyett ezúttal a "Gratulálunk!" felirat villogott.
Óvatos kezdés után sportszerű finálé
"A vége izgalmasra sikerült - mondta fülig érő szájjal Spitzmüller a célban. - Nem hiszem, hogy bármelyikünk tartalékolt volna, a záró gyorsaságin mindent beleadtunk. A verseny előtt nem gondoltam volna, hogy nyerni tudunk, ezért most hihetetlenül boldog vagyok." És nemcsak a hét végi siker miatt van meg minden oka az örömre a pilótának, hanem azért is, mert az összetettben is az élre állt.
A hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János óvatosan kezdett, mert három "nullás" verseny után most mindenképpen szeretett volna célba érni. Az utolsó előtti pillanatig a harmadik helyen tanyázott, a hajrát azonban nagyon "kicentizte": kilenc tizeddel került Turi elé. "Janika" egyébként ezen a hétvégén is bizonyította, mennyire sportszerű: a második szakaszon lassítania kellett ott, ahol Herczigék kiálltak, és bár javasolták neki, hogy kérjen időjóváírást, úgy döntött, nem teszi. Ne változtassanak meg véres verítékkel kiharcolt eredményt a leintés után! A Peugeot-pilóta egyébként tíz másodperces büntetést is kapott a nap folyamán, mert szervizelés miatt késett egy percet az egyik időellenőrzőről.
A bajnoki címvédő Turi Tamásnak meg kellett elégednie a harmadik pozícióval, de abból a szempontból nem szomorkodott, hogy ő mindent megtett a siker érdekében, a maximumot hozta ki az Octaviából.
Michna Ottó drága "Zsigulija"
Csakúgy, mint Michna Ottó, bár neki jóval nehezebb dolga volt, hiszen a Skodája szinte egész nap kétkerékhajtású volt. Mondta is, hogy olyan, mint egy Zsiguli - csak jóval drágább. A végén már annyira hozzászokott az "apró problémához", hogy nem is zavarta, bár a kocsi hátulja sokszor már a rajtoknál igyekezett megelőzni az elejét. Ezután szinte csoda, hogy negyedik lett.
A WRC-pilóták közül még Holczer Dániel ért célba (a 11. helyen), ő rendkívüli módon élvezte az autózást, miközben jó néhány kategóriabeli túl korán búcsúzott. Tagai Tamás hajtásgondok miatt rögtön reggel, Benik Balázs és Vizin László azért, mert a vizes átkeléseknél beázott a kábelköteg (úgy tűnik, ez Ford-egyenprobléma lehetett, hiszen mind a ketten Focusszal autóznak), Herczig Norbert autójában pedig a váltó ment tönkre.
Suzuki-iris.hu-rali, az Agip ob 5. futama, Veszprém Abszolút végeredmény: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:30:29.6, 2. ifj. Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 3.7 másodperc hátrány, 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 4.6 mp h., 4. Michna, Zsíros (Visual AVSE, Skoda Octavia WRC) 5:48.6 perc h., 5. Botka K., Mihalik (Botka Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 8:29.5 p h., 6. Matics, Árva (Visual Technika Kft., Mitsubishi Lancer Evo6) 8:44.7 p h.
Az ob élcsoportja 5 futam után (nem hivatalos): 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós 61 pont, 2. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 55, 3. Turi, Kerék I. 44, 4. ifj. Tóth, Bahor 35, 5. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 28, 6. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport) 27
Következik (augusztus 12-14.): nemzetközi Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama ---- K ---- &