Spitzmüller Csaba a szombathelyi diadala után Veszprémben is villámrajtot vett(Fotó: Mirkó István)
Spitzmüller Csaba a szombathelyi diadala után Veszprémben is villámrajtot vett(Fotó: Mirkó István)
Két pilóta, négy kör, a végén némi eső és végig izgalmas párharcok Királyszentistvánon - így lehet összefoglalni a veszprémi ob-futam első napját, amelyen egy prológ, illetve egy szuperspeciális szakasz szerepelt a programban, és a raliversenyektől eltérően ezúttal nemcsak a stopper volt az ellenfél, hanem kettesével rajtoltak a pilóták a párhuzamos pályán, úgyhogy egymással is mérkőztek.
A végén természetesen a legjobb időeredmény döntött - ha döntött egyáltalán valamiről, hiszen a neheze még hátravan, az említett két szakasz összesen volt nyolc kilométer, miközben ma 22 kilométeres gyorsaságik is várnak a párosokra.
Az izgalmak fokozása érdekében fordított sorrendben rajtoltatták a mezőnyt, és a két szakaszt rögtön egymás után teljesítették a párosok. Persze, ahogy az lenni szokott, már a rajt előtt elindultak a pletykák: kinek az autóján milyen újítások vannak, ki mire készül - ezekből a hírekből az derült ki, hogy ezen a hétvégén is legalább négy-öt pilóta pályázik a győzelemre. Benik "rendes" autóját összetörték
Az egyik legérdekesebb beszédtéma az volt a szinkronpálya szélén, hogy vajon milyen teljesítményt nyújt majd a tavalyelőtti bajnok Benik Balázs a számára ismeretlen autóval. A Ford-kedvelőknek nem kell nagyon izgulniuk, a pilóta a Focus WRC-nél maradt, ám a megszokott kocsiját egy teszten rommá törték a csehek, úgyhogy azzal az autóval rajtol, amelyet Vizin László vezetett Egerben. A viadal előtti teszten Beniknek elég sok gondja volt a Forddal, de bizakodó, mert legalább ezek a problémák nem a versenyen jöttek elő.
A késő esti szakaszon kiderült: nem oldódott meg minden problémája Beniknek, kétszer is leállt az autója. Tagaié is furcsán szólt, de mindketten teljesítették a távot. Az első két szakasz alapján a legutóbbi futamot megnyerő Spitzmüller Csaba vezet Botkáék előtt, a harmadik pedig a Veszprémben tavaly győző Herczig Norbert. A különbségek azonban minimálisan, az igazi csata csak ma kezdődik.
Még mindig téma aschenbrenner ügye
Sajnos egy kellemetlen esemény is történt tegnap: a viadal rendezője és a ralibizottság több tagja névtelen telefonhívást kapott, amelyben a telefonáló kilátásba helyezte, hogy megakadályozza a rendezvény zökkenőmentes lebonyolítását. A szakág vezetősége arra gyanakszik, hogy a közelmúlt nagy vihart kavart eseménye, a helyiek kedvencének eltiltása állhat a háttérben. Amint arról lapunkban beszámoltunk: a legutóbbi, szombathelyi futamról technikai szabálytalanság miatt kizárt Aschenbrenner György licencét bevonta az intézőbizottság, mert szerinte szándékosan késleltette az ügymenetet, hogy a veszprémi viadalon még elrajtolhasson. A pilóta lapunkban elmondta: ő a szabályok szerint járt el, átvette az ajánlott küldeményt, és fellebbez az elsőfokú határozat ellen, amely helybenhagyta a kizárást. Természetesen senki sem feltételezi, hogy "Asinak" bármi köze is van a fenyegetéshez, de hát a rajongók kiszámíthatatlanok.
Több biztonsági őr vigyáz a rendre
Visszatérve a fenyegetésre: a rendező a szakággal közösen több mint száz fővel megemelte a rendezők és a biztonsági őrök létszámát, ami többmilliós pluszkiadással jár, de a tények tükrében az említettek kénytelenek voltak felvállalni a többletköltségeket. "Tavaly ez volt az év versenye, és az idén is nagyon jók a pályák, izgalmas küzdelem várható - mondta Dudás Gyula, a raliszakág vezetője. - Reméljük, a továbbiakban csak sportról lesz szó."
És ha tényleg "csak" sportról beszélünk majd, nem lesz hiány izgalmakban, hiszen az idei bajnokság az utóbbi évek legizgalmasabbika - jó néhány topkategóriás autóval, tehetséges pilótákkal. Elég, ha csak azt említjük, hogy az eddigi négy viadalnak négy különböző győztese volt.
Suzuki-iris.hu-rali, az Agip ob 5. futama, Veszprém Abszolút sorrend: 1. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 6:36.9, 2. Botka D., Várhidi (Botka Sport Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 4.5 mp hátrány, 3. Herczig, Tóth I. (Herczig Autosport, Ford Focus WRC) 6.2 mp h., 4. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 7.7 mp h., 5. Turán, Csökő (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 9.2 mp h., 6. ifj. Tóth J., Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team) 10.6 mp h.