Pokoli gyors verseny (az átlagsebesség némelyik gyorsasági szakaszon meghaladja a 110 km/órát), tele veszélyes ugratókkal, amelyek eléggé megviselik az autókat és a versenyzőket egyaránt. A pilótáknak meg kell találniuk az arany középutat, amelyen haladva még nem törik össze az autót és magukat, de elég gyorsak ahhoz, hogy legyőzzék a többieket. Ez eddig Marcus Grönholmnak sikerül a legjobban. A finnek kétszeres világbajnoka, aki annak idején pályafutása második szakaszgyőzelmét is ezeken a pályákon aratta, és az utóbbi öt évben egy kivételével az öszszes finn viadalt megnyerte, a tegnapi nyolc szakaszból pedig hatot. Ez összességében azt jelenti, hogy az eddig megtartott 17 gyorsasági közül 11 mellett Grönholm neve szerepel győztesként.
Marcus Grönholm tegnap nyolc gyorsasági szakasz közül hatot megnyert, pedig nem is hozta a maximumot
Marcus Grönholm tegnap nyolc gyorsasági szakasz közül hatot megnyert, pedig nem is hozta a maximumot
Hatalmas változás ez ahhoz képest, hogy az idén eddig Sebastien Loebön kívül mindössze Petter Solberg tudott futamot nyerni, ő is csak kettőt és még a szezon elején. Persze, mindenki tudja, hogy a finn viadal más, mint a többi - itt az északiakon kívül másnak nem nagyon terem babér.
Szóval Grönholm hódít, és úgy tűnik, hazai pályán megszerezheti a Peugeot 307 WRC második futamgyőzelmét (az első is itt született, pontosan egy éve), pedig saját bevallása szerint nem is hozza ki magából a maximumot. "Jó a helyzet, de még van hátra néhány szakasz - mondta Grönholm. - Az ugratókon nem nyújtom a maximumot, mert vigyáznom kell Timóra, akinek tegnap megsérült a háta egy durva leérkezésnél. Persze túl óvatosnak sem szabad lennem, mert akkor olyanokat csinálok, mint ma az egyik gyorsaságin, amikor százötven méterrel korábban fékeztem, mint kellett volna."
A második helyen Sebastien Loeb halad, ám már több mint egy perc a hátránya finn vetélytársával szemben. A világbajnoki címvédő, aki az idén eddig hét futamgyőzelmet aratott, nem tagadja, hogy Grönholm ezúttal felülmúlhatatlan. Igyekszik ő, siet, ahogy tud, de pillanatnyilag ez csak a második helyre elég. Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy Loeb az utolsó szakaszon defektet kapott, ami miatt további másodperceket "spájzolt".
A harmadik helyért rendkívül nagy küzdelem folyik Markko Märtin és Petter Solberg között - a különbség a két pilóta között elég nagyra nőtt a nap folyamán, de mindketten nagyon igyekeznek. Az utóbbi időben sokat kritizált észt azért, hogy bizonyítson csapatának, a norvégok tavalyelőtti világbajnoka pedig azért, hogy megmutassa: nem kell még őt leírni. Solberg egyébként nem volt tökéletes ezen a napon: gondja volt a beállításokkal, az egyik gyorsaságin elment a fékje, és anélkül volt kénytelen autózni, egyszer pedig túlcsúszott egy kereszteződésben, ami tíz másodpercébe került. Így történhetett, hogy Mikko Hirvonen alig néhány másodperces hátránnyal követi, és veszélyezteti a pozícióját.
A további pontszerző helyeken Harri Rovanperä az autója beállításaival küzd (ha nagy sebességről fékez, a Mitsubishi összevissza csúszkál), Toni Gardemeister a gumiválasztással, a Citroëntől két versenyre a megbízhatatlansága miatt kitett Francois Duval pedig igyekszik rizikómentesen közlekedni. Érdekes, hogy amióta azt mondták neki: a gyártópontok mindennél fontosabbak, nem nagyon láttuk őt a top háromban. Igaz, előtte meg gyors volt, de sokszor elvesztette a fejét, és ez legtöbbször kiesést vont maga után…
Finn Rali, a 16 futamos vb 10. versenye, Jyväskylä Abszolút sorrend 17 gyorsasági szakasz után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 2:22:30.7, 2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:07.0 perc hátrány, 3. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 1:42.4 p h., 4. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:22.2 p h., 5. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 2:25.9 p h., 6. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 3:32.7 p h., 7. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 3:36.5 p h., 8. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 4:56.2 p h. Tv: Eurosport, 22.20 (összefoglaló)