Csillaghullás volt tegnap a Budapest-ralin, pedig az eső sem esett. Sokan tartottak attól a verseny előtt, hogy a változékony időjárás megnehezíti majd a dolgukat, ehhez képest a technika ördöge ritkította meg a mezőnyt.
Mint látható, a nézôk néha vakmerôbbek a kelleténél – száguldhat feléjük bárki, akár a versenyben vezetô ifjabb Tóth János is, ôk bizony csak az utolsó pillanatban ugranak félre (Fotó: Meggyesi Bálint)
Mint látható, a nézôk néha vakmerôbbek a kelleténél – száguldhat feléjük bárki, akár a versenyben vezetô ifjabb Tóth János is, ôk bizony csak az utolsó pillanatban ugranak félre (Fotó: Meggyesi Bálint)
Durrdefekt, kutya, betonoszlop
Kiesett a bajnoki címvédő Turi Tamás, és ugyanerre a sorsra jutott az összetett pontverseny jelenlegi éllovasa, Spitzmüller Csaba is. Utóbbival igazán különös események történtek - úgy is fogalmazhatunk, hogy egész nap üldözte a balszerencse. Rögtön az első szakaszon durrdefektet kapott, emiatt másfél percet veszített. Ezután a váltóval voltak gondjai, majd 170 km/órás sebességnél elütött egy kutyát. Az eb fogai benne maradtak a hűtőben, "Spici" imádkozott is, nehogy lyukas legyen a kutya egyik foga, mert akkor folyni kezd a víz. És ezzel még nem volt vége: a mátraházi szakaszon az egyik kanyarból kifelé menet a pilóta megütött egy fűben megbúvó betonoszlopot, amely kiszakította a Corolla futóművét. Ez volt a végállomás.
Turi az első szakaszt megnyerte, és utána is tizedekre menő csatát vívott a riválisokkal, ám a harmadik gyorsaságin elromlott a kormányszervó. A szervizesek orvosolták a problémát, ám egy filléres alkatrész tönkrement a következő szakaszra menet, és megint nem volt kormányszervó. Turi pedig biztonsági okokból nem vállalta, hogy enélkül teljesíti a hátralévő szakaszokat, mivel rengeteg néző volt az utak szélén, és ha nem tud befordulni egy kanyarba - erről jobb nem is beszélni.
De nézzük, mi történt az élen! Ifjabb Tóth János szereti a mátrai pályákat, ez meg is látszott az időeredményein, igaz, a többieknek volt gondjuk bőven, míg ő gyakorlatilag probléma nélkül (már ha a két lassú defektet nem számítjuk) megúszta a napot. A hatszoros abszolút bajnok csaknem 40 másodperces előnnyel vezet, ennek elégnek kell lennie a hátralévő két gyorsasági szakaszon. "Régebben jól mentem a keskeny utakon, de most valahogy nem éreztem hibátlannak a teljesítményemet - mondta a Peugeot 206 WRC pilótája. - Nem tudom, talán azért történt, mert nem autóztam a maximumon, próbáltam vigyázni a kocsira és az eredményre. Elég megnyugtató az előnyünk, ha a technika ördöge nem szól közbe, akkor ezt be lehet osztani a végéig."
Benik a nap végén megelőzte Hercziget
A második pozícióban a tavalyelőtti bajnok Benik Balázs tanyázik, akinek az első körben elfolyt az olaj a váltójából, ezért nemigen tudta rendeltetésszerűen használni. Ennek ellenére Herczig Norbertet megelőzve felzárkózott a második helyre.
Vizin László helyzete egészen speciális. A lapzártánkkor érvényes ideiglenes eredménylistán a negyedik helyen áll, de nem tudni, versenyben van-e egyáltalán. Történt ugyanis, hogy a Ford-pilóta a negyedik gyorsasági szakaszon nekiütközött a szalagkorlátnak, amely meglökte a mögötte ülő (!) hölgyet, aki leesett a töltésről, és agyrázkódást szenvedett. Személyi sérüléskor a szabályok szerint meg kell állni, és megvárni a helyszínelést. A rutinos pilóta ezt meg is tette, viszont az autójának nem lett semmi baja. Jókora késésben volt (a megengedett maximum késés 15 perc, ezt ő jóval meghaladta), de nem a saját hibájából kellett állnia, így folytatta a küzdelmet. A felügyelő testület lapzártánk után döntött arról, a késés miatt kizárják-e a futamról. A viadal ma két gyorsasági szakasszal ér véget.
19. nemzetközi Michelin Budapest-rali a Mol-kupáért, az Agip ob 6. futama Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:00:55.1, 2. Benik, Barga (OMV Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 39.4 másodperc hátrány, 3. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 52.0 mp h., 4. Vizin, Táborszki (Bajai AVSE, Ford Focus WRC) 3:13.5 p h., 5. Turán, Csökő (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 3:27.0 perc h., 6. Michna, Zsíros (Bajai AVSE, Skoda Octavia WRC) 3:52.0 p h
Kategóriák, különcsaták A8. Turán Frigyes már a mátrai szakaszok után is vezetett a kategóriában (Hideg Krisztián technikai gondok miatt búcsúzott az élről), a Hungaroringet pedig úgy ismeri, mint a tenyerét, úgyhogy kétszer is abszolút harmadik időt autózott ott.
N-csoport. Szabó Gergőnek saját bevallása szerint nem ment különösebben jól az autózás, de mivel a riválisoknak rengeteg gondjuk volt, vezeti a kategória küzdelmeit.
Szuper1600. Bútor Róbert visszakapta a megszokott piros Saxóját, és visszaszerezte a megszokott pozícióját - az elsőt. Ezúttal azonban nem volt könnyű, mert egyrészt kapott egy defektet, másrészt Ollé Sándor rendkívül gyors volt, úgyhogy ott liheg a nyakán. ---- A ---- N