A hatszoros bajnok ifj. Tóth János (Peugeot 206 WRC) nyerte meg az országos ralibajnokság idei hatodik futamát, a Budapest-ralit, így az összetett pontversenyben feljött a harmadik helyre, megelőzve a címvédő Turi Tamást, aki ezen a futamon nem ért célba. Benik Balázs (Ford Focus WRC) második lett, így két futammal a szezon vége előtt átvette a vezetést a bajnokságban.
Ifj. Tóth János hátrányban van, de támadást indít a bajnoki címért (fotó: Márton Mátyás)
Ifj. Tóth János hátrányban van, de támadást indít a bajnoki címért (fotó: Márton Mátyás)
Ifj. Tóth Jánosnak megőrizte szombaton összegyűjtött több mint félperces előnyét, és a mai hat gyorsasági szakasz után megnyerte a Budapest-ralit. A 37. évében járó pilótának ez volt az idén a második futamgyőzelme, és a legjobbkor sikerült ismét nyernie, ugyanis így még maradt reménye arra, hogy megszerezze a bajnoki címet.
Az aranyéremre ezzel együtt a tavalyelőtti bajnok Benik Balázsnak (Ford Focus WRC) van a legnagyobb esélye, mivel a Budapest-ralin második lett, és ezzel újra az élre ugrott az összetettben. A pontverseny eddigi éllovasa, az előző két versenyt megnyerő Spitzmüller Csaba (Toyota Corolla WRC) elképesztő balszerencse-sorozat után már szombaton kiesett egy ütközés következtében.
Az év hátralévő két futama, a szeptemberi pécsi és az októberi zempléni verseny előtt Benik Balázs és Spitzmüller Csaba esélyei a legjobbak az abszolút bajnoki címre, de még ifj. Tóth János is odaérhet, mivel a hátránya csak 15 pont az éllovassal szemben. A két viadalon egy pilóta maximum 40 pontot szerezhet.
Ifj. Tóth János
"Nagyon nehéz megjósolni a bajnokság végkimenetelét, mert két iszonyatosan nehéz verseny van még hátra, és összesen háromszáz gyorsasági kilométert kell megtennie mindenkinek - mondta a Nemzeti Sport Online-nak a futamgyőztes ifj. Tóth János. - Velem együtt három pilóta van, akik mindent megtesznek majd a végső győzelemért, és szerintem történnek még váratlan dolgok Pécsett és Miskolcon. Elég ha csak a mostani futamra utalok, hiszen ki gondolta volna, hogy Spitzmüller és Turi nem ér célba. Ugyanez bárkivel bármikor előfordulhat."
Kérdésünkre, hogy lelkileg "lesz, ami lesz" alapon készül-e a végjátékra, a hatszoros bajnok így válaszolt:
"Nem, úgy nem lehet. Amikor ilyen hozzáállással versenyeztem, annak mindig az lett a vége, hogy eldobtuk az autót. Nagyon okosan kell versenyezni a hátralévő két viadalon, ugyanakkor brutálisan gyorsan kell menni. Ez a titka a sikernek. A legnagyobb nyomás most talán a címvédő Turi Tamáson van, neki ugyanis huszonhat pontra nőtt a hátránya az éllovashoz képest, de Benik Balázs sincs könnyű helyzetben, hiszen mindenki őt akarja utolérni, és nála néha előfordul, hogy váltakozó teljesítményt nyújt. Bármi megtörténhet."
Benik Balázs
"Az élmezőny helyzetét figyelembe véve győzelemmel ér fel ez a második hely - értékelt Benik Balázs. - Újra mi vezetjük a bajnoki pontversenyt, és bár az előny nem sok, de a hátralévő két futam sem az. Az utolsó két gyorson nem tudtunk lazítani, mert védenünk kellett a második helyet. Igyekeztünk is, de igazán akkor nyugodtam meg, amikor az utolsó szakaszon abszolút időt mentünk. Bár szombaton gondjaink voltak a váltóval, a folytatás sokkal jobban sikerült, mint az elmúlt versenyeken. Természetesen elégedett vagyok, de a gondolataim már a Mecsekben járnak, mert ha a mostani versenyt vízválasztóként jellemeztem, a következő akár perdöntő lehet."
Turi Tamás
"Az idén már negyedszer tesz keresztbe nekünk egy váratlan műszaki probléma - kesergett a címvédő Turi Tamás, aki a kormányszervó hibája miatt állt ki még szombaton. - Ebben a sportágban az értehetetlen műszaki hibák teszik leginkább tönkre a Csapatok életét. Ha a pályán kap ki az ember vagy leesik az útról, az legalább rajta múlt. De ha egy műszaki probléma teszi tönkre tizenhat ember többhetes megfeszített munkáját az egyszerűen fölfoghatatlan. El vagyok keseredve mert igazából nem rajtunk múlik, hogy már nem tudunk harcolni a bajnoki címért!"