Ifjabb Tóth János és Bahor Bea az idény eddigi versenyeihez képest szokatlanul nagy különbséggel nyerte meg a hét végi Budapest-ralit. A hatszoros bajnok ezzel visszaszerezte az esélyt a végső sikerre, ám nemcsak rajta múlik a győzelem - akkor is szükség van keresztbeverésekre, ha Janika a hátralévő mindkét futamot megnyeri. A Peugeot-pilóta azonban nem számolgat.
Ifjabb Tóth Jánosnak mindkét hátralévô futamot meg kell nyernie, ha meg akarja szerezni a hetedik abszolút bajnoki címét (Fotó: Amber Pr)
Ifjabb Tóth Jánosnak mindkét hátralévô futamot meg kell nyernie, ha meg akarja szerezni a hetedik abszolút bajnoki címét (Fotó: Amber Pr)
• Több tucat futamgyőzelem van már a háta mögött, a hét végi azonban mégis különleges lehet, hiszen az idén rendkívül kiegyensúlyozott a mezőny, ami miatt nagyon nehéz nyerni. Pláne ekkora fölénnyel. - Nem is az időbeli különbség a fontos, inkább az, hogy nyertünk. Jó néhány kudarcélményünk volt az idén, és ez elbizonytalanított. Számtalanszor megnéztük a korábbi viadalok belsőkamerás felvételeit, hogy elemezzük, miben hibáztunk.
• Mire jutottak? - A kassai versennyel kapcsolatban semmire, mert az egyik csatlakozót rossz helyre dugtuk, így nem volt belső hangunk.
• És Szombathelyen, ahol "becsomagolta" az autót egy drótkerítésbe? - Az idén kezdtünk el Beával versenyezni, és azon az ominózus futamon még nem dolgoztunk tökéletes összhangban. Nagy volt a tempó, gyorsan történtek az események, és sajnos hibáztunk, nincs ezen mit szépíteni.
• Beszéljünk kellemesebb témáról, mondjuk a győzelemről! Tudja egyáltalán, hogy hányadik volt a hét végi? - Nem, de ön biztos tudja.
IFJABB TÓTH JÁNOS
Születési idô, hely: 1968. augusztus 22., Siófok Magasság/testsúly: 170 cm/75 kg Csapata: Peugeot-Total-Pirelli Rally Team Navigátora: Bahor Bea Versenyautója: Peugeot 206 WRC Legjobb eredményei: 6 x abszolút magyar ralibajnok (1995, 1996, 1997, 2000, 2001, 2002), 2 x ralikrosszbajnok (1988, 1990)
• A negyvennegyedik. - Nem kerek szám, bár az első sem az, mégis örökké emlékezni fogok rá.
• Ezt csak úgy mondja… - Nem, tényleg pontosan tudom, mi történt. Az 1992-es Salgó-ralira megkaptam életem első ízig-vérig raliautóját, egy Celicát. Nem mentünk rosszul, de szerencsénk is volt, mert Ranga Laci kiesett, Ferjáncz Attilának pedig motorgondjai támadtak. Fantasztikus érzés volt a dobogón pezsgőzni - főleg, hogy abban az évben ez többször nem sikerült.
• Az idén ez a második volt. Gondolta a szezon elején, hogy ennyire meg kell majd küzdeni minden egyes pontért? - Persze. Számomra plusz nehézséget jelentett, hogy kihagytam egy évet, és nem tudtam, ez mekkora hátrányt jelent, optimizmusra adott viszont okot, hogy pályafutásom legkorszerűbb autójába ülhettem bele.
„Az elsô gyôzelmemre örökké emlékezni fogok.” (ifjabb Tóth János hatszoros abszolút ralibajnok)
• De hiszen vezetett már Peugeot 206 WRC-t! - Igen, de ez egészen más autó, mint a korábbiak voltak, szerintem eltart az idény végéig, mire tökéletes összhangba kerülök vele. A hét végén is történtek például váratlan események, amelyekre nem tudtam időben reagálni, és emiatt értékes másodperceket veszítettünk.
• Az sem segít ilyenkor, hogy a pályákat viszont ismeri? - Nem. Korábban magabiztosan autóztam mondjuk egy Zagyvaróna-Cered szakaszon, mert ismertem az autó minden porcikáját, tudtam, hogy mi fog történni. Ezzel a kocsival azonban érnek meglepetések…
Szavazás
• Emiatt volt feszült a hét végén? Több mint fél perccel vezetett az első nap végén, mégsem tűnt felszabadultnak. - Egy dolog a győzelem, és egy másik a pilóta teljesítménye. Nagyok az elvárásaim magammal szemben, és bár nyertünk, nem ment minden úgy, ahogyan elterveztem. És sajnos ezek az apró hibák a későbbiekben azt eredményezhetik, hogy nem nyerünk.
• Pedig muszáj nyerni, ha bajnok akar lenni. Sőt, akkor sem biztos, hogy öné lesz a trófea, ha a hátralévő mindkét futamot megnyeri… - Egyelőre nem azzal foglalkozom, hogy mely esetekben nem lehetek bajnok, hanem azzal, hogy minél jobban szerepeljek a Mecsek-ralin és Zemplénben. Aztán, hogy lesz-e keresztbeverés, vagy sem, azt majd az égiek eldöntik. Én csak jól akarok menni…
Ez volt a 44.!
Ifjabb Tóth János pályafutása során eddig 44 abszolút bajnoki futamgyőzelmet aratott, egy idény során hat volt a legtöbb. De nézzük, hogyan alakultak a sikerek évről évre.
1992: 1 győzelem 1993: 1 győzelem 1994: 2 győzelem 1995: 4 győzelem 1996: 4 győzelem 1997: 5 győzelem 1998: 2 győzelem 1999: 3 győzelem 2000: 5 győzelem 2001: 6 győzelem 2002: 5 győzelem 2003: 4 győzelem 2004: nem indult 2005: 2 győzelem