Palik László a hazai autósport történetének egyik legnagyobb nemzetközi sikerét aratta: másodikként végzett a tereprali Világkupa-sorozat egyiptomi viadalán.
DPPI
Palik a kék Nissanjában – azt mondja: olyan, mint egy régi fotel
DPPI
Palik a kék Nissanjában – azt mondja: olyan, mint egy régi fotel
- Öt éve sincs annak, hogy beleszeretett ebbe a sportágba, a Fáraó-rali szombati díjkiosztóján pedig a dobogó második fokára állhatott. Gondolta volna, hogy ilyen hamar eljut idáig? - Egyáltalán nem. És még fel sem fogtam, hogy a Dakar utáni egyik legnehezebb sivatagi megméretésen másodikak lettünk Darázsi Gáborral. De tovább megyek, én még azt is csak most emésztettem meg, hogy a januári Dakaron befértünk a legjobb húsz közé. Az elmúlt egy évben csodás dolgok történtek velünk, amelyek éppen itt, Egyiptomban kezdődtek. Akkor harmadikok lettünk, és a díjkiosztón Jacky Ickx bejelentette, hogy ez a verseny a Világkupa része lesz. Szeretem ezt a viadalt, ezért nagyon örültem.
- Mitől szeret vagy nem szeret az ember egy sivatagi versenyt? - Nekem az emlékek miatt kedves. Életemben először itt fejeztem be egy maratoni versenyt - átengedett a sivatag. És ugyanez a sivatag most nemcsak átengedett, hanem fel is emelt. Persze jó néhány napig el kell nézegetnem a kupát ahhoz, hogy biztos legyek benne, sikerült.
- Mi jelenti a legnagyobb motivációt? - Az emberek szeretete. A Dakar óta minket annyian dédelgetnek, dajkálnak, hogy az igazán megható. Ennek hatására még keményebben készültünk, mint korábban.
- Először navigátorként ült tereprali-autóban - méghozzá a Dakaron. Aztán jött az olajkályhaszerű Toyota, amelytől már igazán messze került. - Amikor bekerültem ebbe a sportágba, tanulni akartam, megismerni, megérteni, mert rendkívüli módon vonzott. Azt akkor még nem tudhattuk, hogy ennek végül lesz-e eredménye, vagy sem. Most meg a Világkupa öszszetettjében a nyolcadik helyen állunk úgy, hogy kettővel előttünk Schlesser, eggyel mögöttünk Peterhansel, vagyis két Dakar-győztes. Hihetetlen!
- Az ön csapatáról mindenki azt mondja, fegyelmezett, tudatos. Ez a sikere titka? - Nem tudom. Mindenesetre a tereprali csapatsport, ráadásul sokkal inkább, mint azok, amelyeket például labdával pályán játszanak.
- Az sem utolsó szempont, hogy Egyiptomban egyszer sem tévedtek el. - Gabi egyszerűen szenzációs volt. Tulajdonképpen ő a híd a pálya és a műhely között, hiszen az ő irányításával készítik fel az autót a versenyekre, aztán pedig ő segít nekem a tájékozódásban. Néhány éve rám bízta az életét, és én rábíztam az enyémet. Ha azt mondja, hogy száz méter múlva jobbkanyar, és az út jobb oldalán csak fák vannak, akkor én ötvennél keresztbe teszem az autót, mert tudom, hogy száznál szétnyílnak azok a fák.
A maratoni Világkupa állása Pilóták: 1. Bruno Saby (francia, Volkswagen Touareg) 56 pont - már Vk-győztes, 2. De Villiers (dél-afrikai, Volkswagen Touareg) 22 pont, 3. Kleinschmidt (német, Volkswagen Touareg) 19, …8. Palik (magyar, Nissan Pick-Up) 12