Talmácsi Gábor és a mezőny többi tagja számára is ismeretlen lesz a Formula1-esek által már kipróbált isztambuli pálya, amelynek a magyar motoros szerint van egy-két trükkös része. De nem csak a viadal miatt lesz érdekes a hétvége a 125 köbcentis kategóriában harmadik helyen álló pilóta következő idényéről pénteken tárgyalnak.
Talmácsi Gábor és menedzsere pénteken tárgyal csapata legfôbb vezetôjével arról, hogy jövôre a KTM 250-es alakulatában folytathatja-e
Talmácsi Gábor és menedzsere pénteken tárgyal csapata legfôbb vezetôjével arról, hogy jövôre a KTM 250-es alakulatában folytathatja-e
– Látta már a török ringet? – Igen, megnéztem, de nem is maga a pálya lepett meg igazán, hanem az időjárás. Nagyon hideg van, nyolc fok fölé alig megy a hőmérséklet, ami a motorbeállítás szempontjából nem lesz könynyű. Az idény elején, a hivatalos teszteken sem volt ennyire hideg.
– A Formula–1-es versenyből kiindulva a pálya vonalvezetése sem lehet egyszerű. – Nem is az. Nagyon szép pálya, de óriási nehézséget jelent majd mindenki számára, hogy a legtöbb kanyarja lejt. Ez azért okozhat gondot, mert ilyenkor az összes súly a motor elejére nehezedik, és ha nincs jól beállítva, jó nagyot lehet esni vele.
– Az F1-es pilóták a nyolcas kanyart viccesnek nevezték. Ön szerint is az? – Négyes kanyarkombinációról van szó, amelyben három balkanyar követi egymást. No, az tényleg kemény lesz! Persze azért van egy kis különbség, hiszen a Formula–1-es viadalon azon a részen aszfaltos volt a bukótér, most azonban sóderágy van, mivel ha esünk, a betonon össze-vissza törnénk magunkat, és nem lenne, ami megfog. Egyébként éppen ebben a kanyarban találkoztam tegnapelőtt Lüthivel, aki a mérnökeivel járta be gyalog a pályát. Nagyon elszánt, már itt világbajnok akar lenni, és ezért mindent megtesz. Persze, a csapattársamnak, Kalliónak is ez a terve.
– Továbbra is neheztel önre? – Az ausztrál verseny után odajött, és azt kérdezte: "Látod, milyen jól jönne most az az öt pont, amelyet Katarban elvettél tőlem?" Erre én azt válaszoltam, hogy miért nem ment most gyorsabban?! Egyébként is, szerintem tévednek vannak azok, akik azt hiszik, hogy ezen az öt ponton múlik a világbajnoki cím. Ha nem esik kétszer, világbajnok lehet, ha pedig én nem bukom háromszor, most én lennék ott az összetett pontverseny élén. Nem szabad másra hárítani a felelősséget.
– Úgy látszik, néhányan nem így gondolják. Visszaadták már például a szerződését? – Egyvalaki még nem írta alá a KTM részéről, úgyhogy várakozó állásponton vagyunk. Ezt a valakit egyébként úgy hívják, hogy Kurt Nicoll, ő a legfőbb főnök, és pénteken eljön Isztambulba, hogy tárgyaljon velünk. Ha mindketten eléggé akarjuk, és rendezzük a viszonyunkat, akkor maradok.
– És ha nem? – Könnyíti a helyzetemet, hogy a harmadik helyen állok a világbajnokság összetettjében, ennek köszönhetően jó néhány ajánlatot kapok. Vannak, akik nagyon sok pénzt fizetnének, csakhogy náluk versenyezzek, de én profi csapatban szeretnék motorozni. Mit számít a pénz, ha nem tudok futamot nyerni! És egyébként sem akarok visszalépni a KTM-szerződéstől, mert ezt az istállót már megszoktam, és a motort is megismertem, még ha a negyedliteres gép egészen más is lesz.
– És a hangulat? – Csak akkor maradok, ha sikerül rendezni a viszonyt, ha kiejtem a számon, hogy ez legyen zöld, akkor az zöld legyen, ne pedig kék vagy piros. Pillanatnyilag ez nem mindig van így. Úgy érzem, kevesebb szeretetet is kapok, mint az előző években. Persze ez normális, hiszen a csapat harminckét tagú, nagyobb, mint a korábbi alakulataim, így személytelenebb is. Csak sajnos én lelkis gyerek vagyok, jobban tudok versenyezni, ha érzem a szeretetet. Régebben mindig sokat beszélgettem a szerelőimmel, most meg felülök a motorra, megyek, viszszajövök a boxba, leszállok, igazán senki sem barátkozik.
– A magyar barátai viszont újabb sikerekre áhítoznak. Törökországban lehet erre esélye? – Jó formában vagyok, úgyhogy minden attól függ, a KTM milyen motort tud összeállítani erre a versenyre. Tudom, most Kallio élvez elsőbbséget, hiszen neki még van esélye a vébécím megszerzésére, de én tudok ebben a legtöbbet segíteni neki.
Eldőlhet a vb-cím sorsa Az már Ausztráliában kiderült, hogy Talmácsi Gábornak nincs esélye a világbajnoki cím megszerzésére – immár csak ketten pályáznak az első helyre, a magyar csapattársa, Mika Kallio, és az összetettben vezető Thomas Lüthi. Utóbbi pilóta már ezen a hétvégén, egy futammal a sorozat vége előtt világbajnok lehet. Nézzük, milyen esetben! Lüthi világbajnok, ha… …megnyeri a versenyt, Kallio ugyanakkor az ötödik helynél hátrébb végez. …másodikként ér célba, és Kallio a tizediknél hátrébb végez. …harmadikként ér célba, Kallio pedig a tizennegyediknél hátrébb végez. Ha Lüthinek tényleg sikerül nyernie, ő lesz a legfiatalabb svájci pilóta (19 éves és 47 napos), aki világbajnoki címet szerez.