Sola persze nem saját magának tulajdonította a sikert, hanem a jó gumiválasztásnak, ami valóban kulcskérdés volt a Katalán Rali első napján. Reggel még úgy tűnt, hogy esik majd az eső, aztán egyik pillanatról a másikra felszáradt a pálya, és ez alaposan megkavarta a sorokat.
41. Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:27:24.0, 2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 53.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:11.7 perc h.
41. Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:27:24.0, 2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 53.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:11.7 perc h.
Csak Loeböt nem tudta semmi megzavarni. Kezd olyan lenni ez a pilóta (aki immár kétszeres világbajnok), mint egy robot. Hatból öt gyorsaságiszakasz-győzelmet aratott pénteken, és bár bevallotta, hogy az egyik szakaszon átélt néhány meleg pillanatot, amikor 200 kilométer/órás sebességnél lehajtott a fűre, ettől függetlenül a világon semmi gondja sem volt. Ha így folytatja, senki sem mentheti meg attól, hogy megszerezze az idei tizedik (!) futamgyőzelmét.
Úgy tűnik, Loeb komolyan gondolta, amikor nemrég azt nyilatkozta: megpróbál kiélvezni minden pillanatot, amit az idény végén a sportágból egy évre kivonuló Citroën gyári csapatában tölthet. Szerinte ugyanis a következő szezonban (amelyben a hírek szerint egy privát Xsarát vezet) nem lesz esélye a vb-címért küzdeni.
De térjünk vissza még a katalán viadalra! A második helyért nagy csata folyt pénteken a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm és a hullámzó teljesítménye és a forrófejűsége miatt az utóbbi időben sokat bírált Francois Duval között. A nap végére utóbbi pilóta nyert egy kis egérutat, de nem dőlhet hátra a székében, mert Grönholm ott liheg a nyakán.
Grönholmnak egyébként az év végi második hely szempontjából is fontos lenne, hogy most jó eredményt érjen el, mivel az öszszetettben vele holtversenyben álló Petter Solberg kiesett az első napon. A tavalyelőtti világbajnok norvég versenyző lecsúszott az útról, és annyira odaverte a Subarut, hogy az irányíthatatlanná vált. Tizenöt perc büntetéssel ma folytathatja a száguldást, de őszintén szólva viszonylag kevés esélye van annak, hogy utoléri Grönholmot, ha az ő autójának nem lesz semmi baja.
Mindenképpen meg kell említeni a Ford versenyzőinek teljesítményét: Toni Gardemeister a negyedik helyen áll (még lőtávolságon belül Grönholmhoz képest), csapattársa, Roman Kresta pedig a hatodik, tehát rá sem lehet panasza a csapatnak. Kettejük közé Gigi Galli, a Mitsubishi versenyzője furakodott be az ötödik pozícióba.
Folytatás szomnbaton – hat gyorsasági szakasszal.