A visszaszámlálás megkezdődött, hiszen másfél hét múlva rajtol a világ legnehezebb tereprali-megméretése, a Dakar-rali. A Palik László, Darázsi Gábor kettős, valamint a Kis Sándor, Czeglédi Péter duó immár másodszor indul csapattársként a sivatagi show-n, a hétfői tájékoztatón az előkészületekről és új megállapodásról beszéltek.
A Palik, Darázsi (balra fent) és a Kis, Czeglédi kettôs immár másodszor vág neki csapattársként a világ legnehezebb tereprali-megméretésének
A Palik, Darázsi (balra fent) és a Kis, Czeglédi kettôs immár másodszor vág neki csapattársként a világ legnehezebb tereprali-megméretésének
Az Uniqa Biztosító neve nem ismeretlen a technikai sportokban, hiszen korábban az első magyar Formula–1-es pilótát, Baumgartner Zsoltot támogatta a cég.
Amely, úgy látszik, megtalálta a számítását az autósportban, mert most megállapodást kötött a Palik László és Kis Sándor által fémjelzett Dakar-alakulattal. A támogatás nemcsak a januári 9043 kilométerre szól (ennyi a szaharai verseny távja), hanem hosszabb időre – egészen pontosan három évre.
De lássuk, mi újság a csapat háza táján!
Palikék és Kisék mindennel készen vannak, a csapat hamarosan Lisszabon felé veszi az irányt (ott lesz az idei viadal rajtja). Persze a versenyzők azt remélik, folytatódik az idei jó szereplés. Az alakulat ugyanis rendkívül sikeres szezont tudhat maga mögött, a csapatok között az ötödik legjobb lett a Világkupa-sorozatban, ők a legjobb nem gyári csapat. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy Kis szerzett egy Vk-pontot a Fáraó-ralin, másrészt pedig annak, hogy Palik parádés volt az idén: a sportág első Vk-pontja Marokkóban, majd ehhez még tíz Egyiptomban – erre azért már a riválisok is felkapták a fejüket. (Tegyük hozzá, a fenti eredmények miatt itthon Palikék megkapták Az év terepralisa címet.)
Palik ennek ellenére óvatosan fogalmaz, amikor a Dakarról van szó. Dicséri a csapatot (amely egyébként tényleg minden elismerést megérdemel), a navigátorát (óriási szerepe volt a sikerekben annak, hogy Darázsi egyszer sem tévedt el a Világkupákon), arról azonban nem szívesen beszél, hogy milyen helyezéssel lenne elégedett a január 15-ei befutónál. "Őrült, aki nem tart a Dakartól, de nem érzem, hogy extranyomás lenne rajtam – mondta Palik, aki a nagyon előkelő 318-as rajtszámot kapta a 2006-os viadalra, két korábbi Dakar-győztes is mögüle indul az első napon. – Nem foglalkozom az idei jó eredménnyel, egyedül csak az érdekel, hogy célba érjünk. És ha lehet, megússzuk nagyobb technikai gond nélkül."
A csapatot ezúttal is a Szaller Zoltán vezette Mercedes versenykamion segíti, amelynek új navigátora van a sivatagot már jó néhányszor megjáró Laklóth Aladár személyében. Ez az alakulat hivatott arra, hogy segítse az autós párosokat, ha a versenypályán technikai gond adódik. (Palik és Kis egyaránt azt reméli, hogy erre nem lesz szükség – ugyanis ez óriási időveszteséget jelentene.)
Kis sem panaszkodhat a rajtszámára (közvetlenül Palik mögött kapott helyet a startlistán), ám ez óvatosságra inti. A saját tempójában szeretne közlekedni, nem akarja, hogy bárki is kizökkentse. "Átnéztük az útvonalat, de nem szőttünk bonyolult terveket, mindig csak az adott napi szakaszon szeretnénk túllenni – mondta Kis. – A Dakar matematikája szerint a számolgatás sohasem vezet jóra, lehet, hogy éppen azon bukik el az ember, ha egy kicsit jobban siet, vagy egy kicsit jobban ráér a kelleténél."
Egyik versenyzőnek sincs rettegett szakasza, de azt mindketten elismerték, hogy a mauritániai napok a legnehezebbek. A viszszaszámlálás tehát elkezdődött, és karácsony ide vagy oda, valószínűleg egyikük se bánná már, ha december 31-e lenne, és Lisszabonban útra kelne a Dakar-karaván…