Az utóbbi két Dakart autóval megnyerő Stéphane Peterhansel fának ütközött, és bár folytatja a küzdelmet, elveszítette esélyét a végső győzelemre. Az első helyért az utolsó három napon valószínűleg Luc Alphand és Giniel de Villiers vív majd nagy csatát. A motorosoknál az élen a helyzet változatlan, Marc Coma továbbra is több mint fél órával vezet.
A fa sokkal erôsebb volt a mesterséges anyagoknál: Peterhansel társa, Cottret a Mitsubishi mögött romeltakarítást tart
A fa sokkal erôsebb volt a mesterséges anyagoknál: Peterhansel társa, Cottret a Mitsubishi mögött romeltakarítást tart
A kánikula ellenére egy pillanatra megfagyott a levegő a táborban, amikor a Dakar-rádió bemondta, hogy az autósok között az élen álló Stéphane Peterhansel jó ideje a szelektív szakaszon vesztegel.
Nem sokkal később az is kiderült, hogy az utóbbi két év autós győztese (motorral hatszor nyert, úgyhogy abszolút csúcstartó) a technikás, sodrós úton a Mitsubishi hátuljával nekicsúszott egy fának. Az autón a bal hátsó felfüggesztés és a féltengely eltört, ami azt is jelentette, hogy a franciák nemzeti hőse, aki eredményeinek köszönhetően kiérdemelte a Mr. Dakar becenevet, elveszítette esélyét a végső sikerre.
A sors furcsa fintora, hogy Peterhansellel történt ez meg – 2003-ban az utolsó előtti napon megütötte a Pajerója elejét, és ezzel odalett betonbiztosnak hitt első autós Dakar-győzelme. A francia pilóta azóta rendkívül babonás, lépten-nyomon hangoztatja, hogy bármilyen kedvező pozícióban van az ember, a versenynek csak a célban van vége. Arra persze a legszörnyűbb rémálmaiban sem gondolt, hogy még egyszer át kell élnie azt, amit három évvel ezelőtt.
Ha teljesen őszinték akarunk lenni, az idei viadal nem volt túl szerencsés Peterhansel számára. Navigátorával, Jean-Paul Cottrettel kétszer is nagyon eltévedtek (először 21, másodszor 19 percet veszítettek), ami szokatlan lehetett nekik, mert korábban nem nagyon hibáztak. És jött a csütörtöki eset, amikor a több mint egyórás szerelés miatt az élről a negyedik helyre csúszott vissza Peterhansel.
,,A szünnapon is megmondtam, ezen a versenyen bármi megtörténhet – mondta Dominique Serieys, a Mitsubishi csapatfőnöke. – Több mint egy órával vezettünk, és most izgulnunk kell a hátralévő három napon. Stéphane fának ütközött, Luc viszont jó munkát végzett. Örülök, hogy holnap elsőként rajtol, mert így legalább nem kell mások porában botorkálnia. Nani Romának mostantól az a dolga, hogy segítse őt."
Amint a nyilatkozatból is kiderül, csütörtöktől az egyetlen guineai szakaszt megnyerő Luc Alphand (pályafutása során először vezet a Dakaron) a háromgyémántos márka első számú pilótája, mindenki őt segíti. És ebben egyáltalán nincs semmi meglepő, hiszen előnye alig több mint húsz perc Giniel de Villiersszel szemben, aki mögött pedig ott áll az egész Volkswagen-alakulat.
Olyan ez, mintha megint Európában lennénk, mintha újrakezdődne az egész Dakar – bár arra két héttel ezelőtt valószínűleg senki sem gondolt, hogy Alphand és De Villiers főszereplésével zajlik majd a végső összecsapás.
A guineai szakasszal kapcsolatban mindenképpen megemlítendő, hogy új név került fel a dobogósok listájára, Guerlain Chicherité, aki második lett.
A motorosoknál a címvédő Cyril Despres idei negyedik szakaszgyőzelmét aratta – kettőt sérült, befáslizott vállal. Múlt pénteken sokan egy lyukas garast sem adtak volna azért, hogy a francia egyáltalán befejezi a versenyt, hiszen többször is mondta, hogy iszonyú fájdalmai vannak. De hibázott, aki nem bízott a KTM-pilóta szívósságában, elszántságában. Despres napról napra újabb és újabb motivációt talál magának, és most, hogy már közel a cél, és ő a nehézségek ellenére második az összetettben, mindenképpen szeretne kitartani.
A francia mögött a második helyet az összetettben vezető Marc Coma szerezte meg. Ő az utóbbi napokban a biztos vezetés tudatában viszonylag visszafogottan motorozik, nem célja, hogy mindig a ő legyen a leggyorsabb legyen, elég, ha a végén a dobogó legfelső fokára gurulhat. Természetesen állítja, hogy nem foglalkozik a végével – pénteken először Tambacoundába akar elérni, aztán szombaton Dakarba. Mindig csak egy napon túllenni – ez a taktikája.
És már nem kell sokáig kitartania – mindössze 1311 kilométeren keresztül.
28. Dakar-rali 12. szakasz, Bamako–Labé (össztáv: 872 km, ebből szelektív szakasz: 368 km). Autósok: 1. Luc Alphand, Gilles Picard (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:22:46, 2. Chicherit, Baumel (francia, BMW X3) 56 másodperc hátrány, 3. De Villiers, Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 3:21 perc h., …36. Szalay, Bunkoczi (Opel Frontera) 1:43:31óra h. Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 4:52:14, 2. Coma (spanyol, KTM) 1:45 p h., 3. Blais (amerikai, KTM) 2:29 p h., …38. Varga (KTM) 1:24:36 ó h. Kamionosok: 1. Stacey, Gotlib, Van Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 5:41:02, 2. Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 12:26 p h., 3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 18:36 p h., …27. Darázsi, Szalai, Rack (MAN) 2:51:50 ó h., …33. Szobi, Éder, Jobbágy (MAN) 4:00:44 ó h. Az összetettben. Autósok: 1. Luc Alphand 46:25:52, 2. De Villiers 20:31 p h., 3. Roma, Magne (spanyol, Mitsubishi Pajero Evo) 1:20:46 ó h., …36. Szalay 28:26:34 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma 47:01:21, 2. Despres 32:39 p h., 3. Sala (olasz, KTM) 1:45:15 ó h., …66. Varga 26:54:51 ó h. Kamionosok: 1. Csaguin 61:20:49, 2. Stacey 3:00:58 ó h., 3. Kabirov 3:35:24 ó h., …16. Darázsi 22:12:38 ó h., …26. Szobi 42:55:12 ó h.