Alphand és Coma kivár

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.01.14. 01:00
Címkék
Az autós és a motoros éllovas  Luc Alphand és Marc Coma  ugyanazt a taktikát választotta a hátralévő két napra, az egyetlen logikusat: semmit sem kockáztatva tartani az előnyt. Alphand ennek ellenére megnyerte az első szenegáli szakaszt, míg a spanyol motoros megelégedett a negyedik hellyel, és átengedte a részsikert a veterán Giovanni Salának.
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit
DPPI
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit
DPPI
Luc Alphand a figyelem középpontjában: immár csak 744 kilométer választja el attól, hogy megnyerje a Dakar-ralit

A dakarosok számára tragikusan kezdődött a péntek 13-a. Délelőtt tíz órakor ugyanis, 25 kilométerre a Labé és Tambacounda közötti szelektív szakasz rajtjától, még hat kilométeres távolságban Kourahoye falutól egy gyerek életét veszítette. A kisfiú a szüleivel érkezett versenyt nézni, és miközben átszaladt az úton, a 420-as rajtszámú autó (a volánjánál a lett Maris Saukanssal, akit a magyar drukkerek onnan ismerhetnek, hogy sárga Oscarjával megnyerte a legutóbbi Hungarian Baját) elütötte. Az orvosok hamar megérkeztek, és megpróbáltak segíteni a kisfiún, ám minden hiábavaló volt, a gyerek a helikopterben, a kórházba szállítás közben életét vesztette.

Sajnos hasonló balesetek előfordulnak, pedig a szervezők a rajt előtt minden évben végigmennek a verseny útvonalán és figyelmeztetik a helyi lakosokat, sőt képregényeket osztogatnak, amelyek arról szólnak, hogy hová szabad és hová nem szabad állni egy autóversenyen.
A motorosok közül is van néhány, aki megemlegeti majd ezt a péntek 13-át, és ha eddig nem volt babonás, akkor mostantól biztosan az lesz. Fokozottan igaz ez a női versenyt eddig vezető francia tehetségre, Ludivine Puy-ra, aki a 13. (!) kilométernél esett el, és agyrázkódással, valamint lábsérülésekkel szállították kórházba. (A vékonyka, ám nagyon is szívós hölgy egyébként a 34. helyet foglalta el az összetettben, ami azt jelenti, hogy a férfiak között is remekül megállta a helyét.)
Jean de Azevedo még Puy-nál is rosszabbul járt, mivel az ő sérülése súlyosabb. Az egyik csigolyája tört el a szakasz elején történt esés közben, és az orvosok megtiltották neki, hogy továbbmenjen – sőt, hat hét fekvést javasoltak. Kár érte, mert a brazil pilóta az utóbbi napokban rendre a top ötben motorozott és az összetettben is a nyolcadik helyen állt. De nézzük, mi történt az élmezőnyben! A dobogósok korelnöke, az összetettben harmadik helyen álló Giovanni Sala megszerezte idei első részsikerét. A korábbi hatszoros enduro-világbajnok a szakasz elején utolérte az amerikai Chris Blaist, és a tankoló zónában eldöntötte: ideje magasabb fokozatba kapcsolni. Igazából csak a sikerélmény kedvéért, az abszolút helyezésén ugyanis sokat nem tud változtatni.

Az élen továbbra is Marc Coma áll, és őt 31 perccel lemaradva követi a címvédő Cyril Despres, aki napok óta sérülten motorozik. A francia pilóta elmondta: a győzelemre már nincs esélye, és emiatt szomorú, másrészt viszont örül, hogy a fájdalmai ellenére úgy döntött: folytatja a küzdelmet. Sokat tanult ugyanis az elmúlt egy hét során. Nem a vezetésről vagy a technikáról (arról majd mindent tud), hanem elsősorban a taktikáról. Coma nemigen tud sok újat mondani: túlélésre játszik, és ügyesen osztja be az előnyét.

Az autósok éllovasa, Luc Alphand ugyanerre törekszik. Pénteken elsőként rajtolt, és minden előnyét kihasználta annak, hogy nem kellett az ellenfelek porában közlekednie. A navigációval sem volt gondja (azt mondja, ez volt az első nap, amikor szinte tökéletes volt az itiner), és a Mitsubishivel sem.
Tartja, szombaton is szakaszgyőzelemre törekszik majd, de ha ez nem sikerül, akkor sem dől a kardjába. Simán belefér, hogy három-négy percet veszít az őt üldöző Giniel de Villiersszel szemben, úgyhogy ha a dél-afrikai előzni próbál, ő inkább félrehúzódik, és a saját tempójában megy tovább.
A mezőny szombaton eléri Dakart (és attól kezdve már csak egy rövid szakasz van hátra a Rózsaszín-tó partján), viszont – hosszú évek óta most először Fabrizio Meoni nélkül. A kétszeres győztes tavaly hunyt el versenybalesetben – erre emlékeznek a versenyzőtársak délelőtt 10.40-kor, Thiesnél, ahol a Meoni-alapítvány hamarosan felépít egy művészeti iskolát. A megemlékezésen részt vesz a kiváló motoros özvegye, Elena is.

Következik: 15. nap, Tambacounda–Dakar össztáv: 634 km, ebből szelektív szakasz: 254 km

28. Dakar-rali 13. szakasz, Tambacounda-Labé (össztáv: 567 km, ebből szelektív szakasz: 348 km).

Autósok: 1. Luc Alphand, Gilles Picard (francia, Mitsubishi Pajero) 4:30:15, 2. Sainz, Schulz (spanyol, német, Volkswagen Touareg) 50 másodperc hátrány, 3. De Villiers, Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 1:41 p h., …29. Szalay, Bunkoczi (Opel Frontera) 1:53:15 ó h.
Motorosok: 1. Giovanni Sala (olasz, KTM) 5:03:49, 2. Despres (francia, KTM) 3:12 p h., 3. Dulcos (francia, KTM) 3:32 p h., …38. Varga (KTM) 1:33:34 ó h.
Kamionosok: 1. Stacey, Gotlib, Der Kinderen (holland, belga, holland) 6:02:58, 2. Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 13:14 p h., 3. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 30:26 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Luc Alphand, Gilles Picard 50:56:07, 2. De Villiers, Thorner 22:13 p h., 3. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero) 1:32:31 ó h., …30. Szalay 30:19:52 ó h.
Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 52:09:45, 2. Despres 31:16 p h., 3. Sala 1:40:40 ó h., …61. Varga 28:23:50 ó h
Kamionosok: 1. Csaguin 67:54:13, 2. Stacey 2:30:32 ó h., 3. Kabirov 3:18.12 ó h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik