A Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós kettős a hazai hagyományokkal ellentétben nem titkolózik: több mint három hónappal a bajnoki rajt előtt bejelentette, hogy Peugeot 307 WRC-vel indul az országos bajnoki futamokon. Méghozzá azzal az autóval, amellyel tavaly Marcus Grönholm megnyerte a Finn Ralit.
Mirkó István
Spitzmüller (elöl) és Kazár Peugeot-ra cseréli a Toyota Corollát
Mirkó István
Spitzmüller (elöl) és Kazár Peugeot-ra cseréli a Toyota Corollát
Spitzmüller Csaba azután, hogy évekig egyeduralkodó volt az N-csoportban, tavaly gondolt egy nagyot, és úgy döntött, kipróbálja magát a topkategóriában. Igazából ő sem tudta, mit várhat magától. Számtalanszor volt ugyanis példa arra, hogy az ilyen nagy váltás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Spitzmüller azonban nem okozott csalódást a szurkolóinak, megnyerte a két murvás viadalt, és egy futammal a bajnokság vége előtt még ugyanannyi esélye volt az elsőség megszerzésére, mint két legnagyobb ellenfelének, ifjabb Tóth Jánosnak és Benik Balázsnak. „Spici” végül a harmadik lett, ám egyáltalán nem volt csalódott, kategóriaújoncként nem várt többet magától.
Mostanra azonban ez megváltozott, mert olyan autóval áll rajthoz a következő szezonban, amilyen még sohasem versenyzett hazánkban. A csapat a csütörtöki sajtótájékoztatón hivatalossá tette: azzal a 2005-ös fejlesztésű Peugeot 307 WRC-vel áll rajthoz az országos bajnoki futamokon, amellyel tavaly Marcus Grönholm megnyerte a Finn Ralit. Ez azért jelent valamit.
„A következő idény tervezgetésénél szinte az összes márka szóba került, bevallom, én eredetileg Forddal szerettem volna menni, ám az is fő szempont volt, hogy maradjunk a tavalyi csapatunknál, a Grifone Teamnél – mondta Spitzmüller Csaba. – Az olaszok ajánlatára vártunk, és amikor megkaptuk, három napig tartottak a tárgyalások, mire minden részletet tisztáztunk. Ezután kimentünk a Monte-Carlo-ralira tanulmányútra, találkoztunk a Peugeot Sport egyik vezetőjével. Meglepett, mennyire képben van a magyar bajnoksággal kapcsolatban. Már alig várom, hogy kipróbálhassam a Peugeot-t.” Az első tesztre a hírek szerint körülbelül egy hónap múlva, a Genova fölötti hegyekben kerül sor, addigra készítik fel a bajnoki idényre az autót a Peugeot Sportnál. Érdekesség, hogy a Grifone Team, amely öt-hat évvel ezelőtt a világbajnokság élcsapatai közé tartozott, annyira ragaszkodott a magyar pároshoz, hogy még olasz támogatókat is szerzett neki. S hogy ezután milyen eredménnyel lenne elégedett Spitzmüller? A pilóta híresen babonás, úgyhogy a válasz lehetőségét átengedte a csapatfőnök Szabadi Leventének, aki nem sokáig habozott: a cél a bajnoki cím. Ilyen autóval nem is lehet más.