A Williams-istállót új feladatok várják az idei szezonban, a grove-i alakulat vezetői remélik, ez lesz az az idény, amelyben a csapat újra a legjobbak közé kerül. Ebben óriási szerepe lehet a pénteken bemutatott új versenygépnek, amely az FW28 kódnevet viseli.
Alex Wurz (balról), Mark Webber, Nico Rosberg és Narain Karthikeyan a négy szerencsés, aki az idén vezetheti a Williams leg-újabb versenygépét, a pénteken bemutatott FW28-ast
Alex Wurz (balról), Mark Webber, Nico Rosberg és Narain Karthikeyan a négy szerencsés, aki az idén vezetheti a Williams leg-újabb versenygépét, a pénteken bemutatott FW28-ast
Az ünnepélyes keretek között leleplezett autóval kapcsolatban az talán a legfontosabb változás, hogy miután tavaly megszakadt a hatéves együttműködés a BMW-vel, a metálkék-fehér versenygépet Cosworth motor hajtja. Szintén új szerződésnek köszönhető az első felfüggesztés teljes cseréje – a csapat az idén a Bridgestone-t választotta gumiszállítónak, és az új abroncsokhoz próbált alkalmazkodni az újratervezéssel.
Érdekesség, hogy az alkotók megtartották azt a lépcsőzetes első szárnyat, amelyet már a tavalyi utolsó két versenyen is használt a csapat. Az autó farrésze az új, kisebb V8-as erőforrás miatt szinte teljesen megváltozott.
„Nagy feladat hárul az FW28-asra, hiszen előre kell mozdítania a csapatot – mondta Sam Michael technikai igazgató. – Jó néhány remek csapat van a Formula–1-es mezőnyben, elsősorban azzal lehet őket legyőzni, ha gyorsabb autót tervezünk. Az FW28-as szinte teljesen más, mint a korábbi Williams-versenygépek: új aerodinamikai megoldásokat láthatunk rajta, új a váltója, a motorja. Hiszek benne, hogy előrébb tudunk lépni vele.”
Miközben a szakértők szerint a Williams nem tartozik majd a fő esélyesek közé, mert a csapat mögött nem áll nagy autógyár, az istálló egyik alapítója, Patrick Head győzelmeket vár a versenyzőitől.
A pilótapáros összeállítása egyébként tavaly óta szintén megváltozott, Mark Webber maradt, a távozó Nick Heidfeld helyére viszont az 1982-ben világbajnoki címet szerző Keke Rosberg fia, Nico érkezett. A húszéves, angyalarcú versenyzőnek, aki finn származása ellenére német színekben versenyez, nincs nagy versenyzői tapasztalata a Formula–1-ben, de a hírek szerint nagyon tehetséges. Harmadik pilótának az osztrák Alex Wurzot szerződtették, negyediknek pedig az indiai Narain Karthikeyant. Utóbbi döntés hátterében valószínűleg az áll, hogy egy talicska pénzt tolt bele a csapatba a Tata-autógyár, amely így támogatóként jelenik meg a Formula–1-es versenygépen, amelyet január 31-én, Valenciában próbálhatnak ki először a Williams versenyzői.