Karlstad környékén röpködnek a mínuszok (a reggeli rajt –12 fokban volt), havasak a pályák, ez azonban senkit sem zavar, hiszen a ralicsapatok kifejezetten erre az alkalomra kifejlesztett szöges gumikat hoztak a svéd versenyre. Ezekről az abroncsokról azt kell tudni, hogy majdnem olyan tapadást garantálnak, mint a szárazra való gumik – az aszfalton. A hófalak is sokat segítenek, a kanyarokban arra használják őket a pilóták, hogy a gyorsabb fordulás érdekében egy kicsit „megtámasszák” rajtuk a versenygépet. Ennyit a világbajnokság egyetlen havas versenyének különlegességeiről, és most nézzük, mi történt az első napon! A legutóbbi svéd viadalt megnyerő Petter Solberg orra alá rögtön az első gyorsaságin borsot tört a technika: egy hosszú egyenes szakaszon eltört a Subaru bal hátsó féltengelye, emiatt a norvég rengeteg időt veszített (csak a 14. volt a nap végén). Solbergen kívül még két olyan WRC-pilóta van a mezőnyben, aki korábban világbajnoki címet szerzett, és nem kellett nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük, köztük zajlik majd vérre menő csata az első helyért. Nos, a küzdelem ha nem is vérre, tizedmásodpercekre ment – volt olyan 40 kilométeres szakasz, amelyen nyolc tized (!) volt a különbség Marcus Grönholm és Sebastien Loeb között. A finn két, a francia három részsikerrel zárta a napot, ennek ellenére Grönholm van lépéselőnyben (Loeb egyszer lecsúszott az útról), igaz, tíz másodperces előnye birtokában nem dőlhet hátra nyugodtan a versenyzőülésben. A fent említett két úriemberen kívül egyedül Gigi Gallinak sikerült szakaszt nyernie. Folytatás szombaton – hét gyorsasági szakasszal. Svéd Rali, a vb 2. versenye, Karlstad
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 1:12:29.8 (átlag: 108.5 km/óra), 2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 10.2 másodperc hátrány, 3. Galli, Bernacchini (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) 57.5 mp h.