Az utóbbi években hazánkban eléggé háttérbe szorult a profi gokartsport, ezen próbál változtatni a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség vezetősége, nem titkoltan az új általános alelnök, Frank Tamás hathatós közreműködésével, méghozzá egy vadonatúj, országos amatőr-gokartbajnokság kiírásával.
A sokat ígérő sorozat promótere a G-Kart Team (a vezetője ifjabb Oláh Gyárfás, aki korábban maga is kiváló gokartversenyző volt), amely megvásárolt 15 darab, Michael Schumacher nevével fémjelzett (vagyis a kerpeni gokartcentrumból hozott) 200 köbcentis, 6.5 lóerős gépet. A gokartok teljesen egyformák – valamennyit ugyanolyan Honda motor hajtja, ráadásul nem lehet választani, a járműveket sorsolják –, tehát mindenki egyenlő esélyekkel szállhat harcba a pontokért a 12 fordulós bajnokságban. A szabályok kidolgozásában Faluvégi Péter és Szamos Miklós, a Formula–1-es Magyar Nagydíj versenyigazgatója, illetve versenyigazgató-helyettese vállalt főszerepet. Az indulóknak 2000 forintért ki kell váltaniuk az éves versenyzői igazolványt (ez nem egyenértékű a profi licenccel), ezután pedig már csak a nevezési díj van hátra (előzetesen 6500 forint, a helyszínen 7000 forint), és kezdődhet a verseny. A sisak használata kötelező – de akinek nincs, annak biztosítanak a rendezők –, a magasszárú cipőt és a kesztyűt pedig ajánlják. Két időmérő edzést követően alakul ki a rajtsorrend, amely alapján tartják az A-, B-, C-döntőket a különböző kategóriákban, amelyekbe a versenyzőket a súlyuk alapján sorolják be. A kategóriák bajnokai az idény végén kipróbálhatnak egyet az Astra-kupás versenygépek közül, a leggyorsabbak bejuthatnak a Hungaroring boxutcájába a magyarországi F–1-es viadal csütörtökén, vagy éppen jegyeket nyerhetnek a világbajnoki futamra. A versenyzők első megméretése vasárnap 10 órakor, a budapesti Eurocenterben (a fedett gokartpálya körülbelül háromszáz méter) kezdődik.