A hosszú téli szünet után végre motorra ült Talmácsi Gábor. A nyolcadliteres géposztályban tavaly világbajnoki bronzérmet szerző pilóta csütörtökön és pénteken Valenciában tesztelte Hondáját, amelynek futóműbeállítása egyelőre nem tökéletes, a gép motorja viszont bitangerős, ezt bizonyítja, hogy a magyar az egyenesekben szinte állva hagyta ellenfeleit.
Talmácsi Gábor stílusához egyelôre nem passzol a Honda futóm?ve
Talmácsi Gábor stílusához egyelôre nem passzol a Honda futóm?ve
– Mi történt a második napon? – Több kört tettem meg, mint csütörtökön, és az időeredményemen is javítottam vagy két másodpercet, de még mindig messze vagyunk a jótól. Mondom mindezt annak ellenére, hogy a motorom az egyik leggyorsabb a mezőnyben.
– Akkor mivel van gond? – A gyártól kapott futóművön még dolgoznunk kell, ehhez a gyártó, az Öhlins szakembereire lenne szükség, de ők privát teszten nincsenek ott, így ezzel várnunk kell. A gép egyelőre nem passzol a stílusomhoz, ezen a jövő heti hivatalos tréningen tudunk változtatni.
– Hány versenyző körözött a pályán? – Körülbelül tizenöten voltunk, úgyhogy legalább volt viszonyítási alapom. Kiderült például, hogy a motorom bitangerős, hiszen az egyenesekben úgy el tudtam menni mellettük, mintha álltak volna.
– Milyen volt a csapat? – Nagyon sokat dolgoztattam szegényeket, és meg is tettek mindent, amit kértem, de nem volt elég alkatrészünk. Bevallom, ennél valamivel jobb eredményre számítottam, de ebből a motorból nem tudtam többet kihozni.
– Az első nap esett az eső. A másodikra már javult a helyzet? – Enyhén fújt a szél, de ez nem lehet kifogás, ettől még lehetett volna jó időeredményeket elérni.
– Nem érzi hátránynak, hogy a többiekhez képest későn kezdték el a tesztelést? – Egyáltalán nem. Tavaly a KTM-mel is volt olyan tesztem, amelyen hat másodperccel roszszabbat mentem, mint a többiek, majd néhány nap múlva hoztak egy új alkatrészt, és máris én voltam a leggyorsabb. A teszteredményekből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, az erőviszonyok csak az első versenyen körvonalazódnak.