Hat nap múlva kihunynak a piros lámpák Bahreinben, az idénynyitó verseny rendhagyó helyszínén. Hatrészes sorozatunkban a tavalyi évad hat legjobb pilótáját vesszük górcső alá – attól kezdve, miként telt a telük, egészen addig, milyen esélyekkel vágnak neki a 2006-os idénynek. A harmadik rész Juan Pablo Montoyáról, a McLaren kolumbiai sofőrjéről szól.
Imago
Juan Pablo Montoya azt szeretné, ha a csapaton belüli megítélése jobb lenne, mint Kimi Räikkönené
Imago
Juan Pablo Montoya azt szeretné, ha a csapaton belüli megítélése jobb lenne, mint Kimi Räikkönené
Juan Pablo Montoya terve tiszta és egyszerű volt a télen: még jobb kapcsolatot kialakítani a McLaren-istálló dolgozóival, akik csapattársát, Kimi Räikkönent sokkal jobban ismerték (elfogadták?) nála, mivel már évek óta együtt dolgoznak vele. A kolumbiai pilóta tőle szokatlan simulékonyságról tett tanúbizonyságot (korábban csípős nyelve és kíméletlen beszólásai tették hírhedtté a boxutcában), elment a gyárba, hogy a csapat szimulátorával gyakoroljon, és minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a felkészülésre. (Azért maradt ideje arra is, hogy közben jótékonysági gokartversenyt szervezzen Bogotába, amelyre néhány versenyzőtársát – Rubens Barrichellót, Vitantonio Liuzzit és Christian Klient – is elcsábította.)
Montoya tehát, úgy tűnik, megunta a csapaton belüli nyílt sisakos harcot: maga mellé szeretné állítani munkatársait. Ami talán nem lesz nehéz, ugyanis egyre több helyről hallani, hogy Räikkönen a következő szezont már biztosan a Ferrari színeiben kezdi.
A kérdés most már csak az, milyen lesz az idei versenygép? A kasztni eddig az egyik legjobb volt a mezőnyben, viszont a csapatot elhagyta a főtervező, Adrian Newey (további néhány tehetséges szakember társaságában), és ez nem tudni, milyen hatással lesz az eredményekre. No és ott van még a motor. A szakemberek szerint a Mercedes új nyolchengeres erőforrása az autó Achilles-sarka, amely az idény eleji teszteken nem mutatott meggyőző teljesítményt. Az igazsághoz azért hozzátartozik még valami! A tippelést megnehezíti, hogy a McLaren a boxutca egyik legtitokzatosabb csapata, legalább olyan trükkös feladat megjósolni, milyen munkát végzett a télen, mint azt, hogy milyen lesz a szőlőtermés az idén.
Juan Pablo Montoya téli teszteredményei
Január Barcelona 1. Massa (Ferrari) 1:15.664 13. Montoya 1:17.481
Február Barcelona 1. Button (Honda) 1:13.935 5. Montoya 1:14.588 Jérez 1. Alonso (Renault) 1:16.956 3. Montoya 1:17.273 Valencia 1. Räikkönen (McLaren) 1:09.983 5. Montoya 1:10.657
Egyvalami nem titok: a McLaren-csapat az egyéni és a konstruktőr-világbajnoki címet is szeretné elhódítani, és nemcsak a vezetők hisznek ebben, hanem a támogatók is. Ezt bizonyítja, hogy 2007-től sikerült elcsábítania a Ferrari egyik főszponzorát, a Vodafone-t (nem elképzelhetetlen, hogy a telefontársaság logója már az idén feltűnik a kocsin). Az anyagi háttérrel tehát nem lesz gond a jövőben sem, és külön öröm, hogy a nagy rivális maranellóiak vitorlájából sikerült „kifogni” némi szelet.
De visszatérve még Montoyára. Felesége, Connie második gyermeküket várja, ami azért lehet egy kicsit meglepő, mert az apró termetű pilótának tavaly áprilisban született meg az első fia, Sebastian, tehát a pár nem várt sokat a második csemetével. (A hírek szerint Connie a 12. hétben van, úgyhogy a kis család valószínűleg örül a Belga Nagydíj törlésének, mivel a gyermek érkezése elvileg éppen arra a hétvégére várható.)
Montoya sohasem szenvedett önbizalomhiányban, mostanra azonban az is kiderült, nem hisz a szóbeszédnek, hogy egy autóversenyző, amint gyermekei születnek, a felelősségérzet miatt jelentősen lelassul. Persze nincs is oka, hogy bedőljön ennek a vélekedésnek, hiszen ott van előtte az állítás élő cáfolata – Michael Schumacher, aki szintén két gyermek édesapja, ám nem úgy tűnik, hogy a gyorsaságából valamit is veszített volna.
Richards saját csapata Saját Formula–1-es istálló létrehozását tervezi David Richards, a Benetton és a BAR korábbi csapatfőnöke. A brit Prodrive versenycég, amely jelenleg az Aston Martin sportautócsapatát és a Subaru raliistállóját kezeli, 200 millió eurós komplexumot tervez, amely főhadiszállásként szolgál majd. „Ha kétezer-nyolctól valóban csökkennek a Formula–1 költségei, ott a helyünk. A csapatépítés legtöbb időt és energiát felemésztő része a működéshez szükséges épületek létrehozása” – mondta Richards, aki 1997 szeptemberétől egy éven át irányította a Benettont, míg a BAR 2002 elején nevezte ki csapatvezetővé. Ezt a tisztséget 2004 végéig, az istálló felfuttatásáig töltötte be.