Hiába égett lázban az Arab Emírségek fővárosa, Abu-Dzabi népe – rengetegen utaztak át a 180 kilométerre fekvő Dubaiból is –, hiába álltak, s vártak hosszú órákat a híres tengerparti sétányon, a Cornishon, a repülőgépek csak nem zúgtak fel.
A péntekre tervezett verseny (az araboknál ekkor van munkaszüneti nap, s az üzletek zárva vannak, így aztán semmi más dolga nem volt a népnek, mint a légi parádét megtekinteni) reggelén viharos szél és borult ég fogadta az ébredőket. Ebben az időben pedig – ki hinné, hogy a szervezők oly szerencsétlenül választottak időpontot, hogy a zömében napsütéses arab városban éppen ekkor bújik el a nap – biztonsági okokból nem lehetett megtartani a futamot. A tengeren úszó, speciális anyagból készült, felfújható kapuk 50 kilométer per órás szelet ugyan még kibírnak, de ennél sokkal nagyobb erősségű volt a légmozgás, ráadásul a könnyű műrepülőgépeket is össze-vissza dobálta volna – amennyiben a levegőbe emelkednek.Így hát – bízva abban, hogy a szél hamar elcsitul – egy nappal elhalasztották a versenyt, amelynek selejtezőjét amúgy nem túl nagy sikerrel vette Besenyei Péter, a verseny kitalálója. A gépével volt gond, így egy kétszemélyes Edge 540-esbe pattant – ezzel szokta a Red Bull a média képviselőit reptetni –, amelyet akkor vezetett első ízben, s csupán a nyolcadik legjobb időt produkálta.Ez azonban csak a futam rajtának sorrendjét hivatott eldönteni, amelyre végül – remélhetőleg – szombaton kerül sor.