Itt az új piros-ezüst oroszlán

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.03.30. 02:14
Címkék
Az abszolút bajnoki címvédő páros, ifjabb Tóth János és Bahor Bea bemutatta idei versenygépét: a piros-ezüst színekben pompázó és rendkívül elegáns Peugeot 307 WRC-t. Ilyen autót korábban még nem láthattunk a hazai versenypályákon, úgyhogy már csak ezért is érdemes bepillantani a színfalak mögé.
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó
Mirkó István
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó
Mirkó István
A Peugeot 307 WRC szárnya nem teszi alkalmassá az autót a repülésre ? a szerdai sajtótájékoztató kedvéért mégis a levegôbe emelkedett az autó

Ifjabb Tóth János semmit sem bízott a véletlenre: maga utazott el Franciaországba, hogy hazahozza az új versenygépét, a nemzeti bajnokságban privát csapattal a világon először hazánkban futó Peugeot 307 WRC-t. Aztán a műhelyben meglátta a tavalyi bajnok autót, és megrohanták az emlékek. Egyetlen pillanatig sem habozott, beült a 206-osba, beindította, és nosztalgiázott kicsikét a csapattagokkal.

Aztán persze barátkozási célzattal az új autót is szemügyre vette. Viszonylag hamar megállapította, hogy csak a márkajelzésben hasonlít a korábbi autójához, és szinte minden másban eltér. Nem elég, hogy sokkal nagyobb, mint a 206 WRC volt és a műszaki megoldásai szinte teljesen mások, még a váltója is a kormányon van. Csak hogy érthetőbb legyen, ezt úgy kell elképzelni, hogy a kormánykeréken van két, karbonból készült karika (az egyik a kormány mögött, a másik előtte, és a kettőt összekötötték egymással), a nagyobb karikát fölfelé váltásnál maga felé húzza a pilóta, a kisebbet visszaváltásnál eltolja. Érdekesség, hogy ez a konstrukció Peugeot-találmány, a többi márka által használt kormányváltót elég bonyolult volt használni: a pilóta kezének megfelelő pozícióban kellett lennie ahhoz, hogy használni tudja az ominózus technikai újítást. Ennek az egésznek egyébként az a legnagyobb előnye, hogy a versenyzőnek ne kelljen lenyúlnia a váltókarhoz, hanem fogni tudja folyamatosan a kormányt.

Persze a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth Jánosnak még meg kell szoknia ezt, ám erre csak a csütörtöki hivatalos tréningen adódik majd lehetőség.
,,Szeretnék időt hagyni magunknak arra, hogy megtanuljuk az autót, úgyhogy a hét végi egri viadalt erre szánjuk – mondta. – Felelősség ilyen jó autóval menni, hiszen a Peugeot-nak elvileg az egyik legjobbnak kell lennie a mezőnyben. Jó lenne bajnokságot nyerni, és ennek érdekében próbálunk egy kicsit összeszedettebbek lenni, mint tavaly.”

Ifjabb Tóth János pályafutása során előfordult már, hogy márkán belül típust váltott, és azt mondja, olyan volt, mintha teljesen más versenygépben ülne. Nos, valószínűleg most is ez vár rá. Ám elég rutinos már ahhoz, hogy megoldja a feladatot... ---- B ---- B
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik