Öt hónapos téli szünet után Egerben pénteken kezdődnek újra a ralibajnoki küzdelmek. A mezőny tagjaként három korábbi abszolút bajnok – ifjabb Tóth János, Turi Tamás és Benik Balázs – száll harcba a pontokért, két napon keresztül 18 gyorsasági szakaszon.
Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Az idény első viadalát, a Start Autó-ralit óriási érdeklődés előzi meg. Nemcsak a versenyzők készülnek teljes erőbedobással a hosszú téli szünet után, hanem a nézők is. A szakág által megbízott társaság mérése szerint tavaly csaknem kétszázezren voltak kíváncsiak az egri eseményekre, és a szervezők most is legalább ennyi rajongót várnak a pályák szélére. A viadal a hagyományoknak (no és a környék adottságainak) megfelelően aszfaltos gyorsaságikon zajlik – az össztáv 735 kilométer és ebből 168 kilométer a mért szakaszok hossza.
A pilótákon és az autókon kívül biztosan meghatározó szerep jut ezen a viadalon a gumiknak is: a szakemberek szerint a legtöbben valószínűleg a közepes keménységű, aszfaltra alkalmas abroncsot választják, mivel mindössze 35 versenykilométert kell megtenni egy-egy körben (szombaton minden kör négy gyorsasági szakaszból áll), ami nem túl sok. A pályák változó ritmusúak, és a második körre valószínűleg jelentős murvafelhordás lesz rajtuk, emiatt aztán az a pilóta lesz előnyben, aki a legjobban alkalmazkodik a váratlan helyzetekhez. Könnyebb dolga lehet annak, aki kedveli a ,,csúszva érkezünk a kanyarba” stílust. Ez jóformán az összes toppilótáról elmondható, így a tavalyi erőpróbához hasonlóan tizedmásodpercekre menő küzdelem várható.
Hacsak nem történik valami nagy csoda, öt pilóta közül kerülhet ki a végső győztes: az új autóval induló ifjabb Tóth János (Peugeot 307 WRC), Turi Tamás (Skoda Fabia WRC) és Spitzmüller Csaba (Peugeot 206 WRC), a típust megtartó, de újabb fejlesztésű versenygépet beszerző Benik Balázs (Ford Focus WRC) vagy éppen Tagai Tamás (Skoda Octavia WRC) pezsgőzhet a dobogó legfelső fokán.
Nehéz lenne megmondani, hogy közülük kinek van a legjobb esélye. Tavaly az egy év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth győzedelmeskedett Egerben, ám azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Turi a ralisokat vendégül látó városban lakik, tehát hazai pályákon autózik. Ráadásul igazi esőmenőnek számít (Spitzmüllerhez hasonlóan), így aztán az égi áldás is jelentősen megváltoztathatja az erőviszonyokat. A viadal pénteken a mezőkövesdi reptéren tartandó prológgal kezdődik, amely ugyan nem számít bele a végeredménybe, viszont látványosságnak nem lesz utolsó.