Egerben vitézkednek a ralisok

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.03.31. 02:13
Címkék
Öt hónapos téli szünet után Egerben pénteken kezdődnek újra a ralibajnoki küzdelmek. A mezőny tagjaként három korábbi abszolút bajnok – ifjabb Tóth János, Turi Tamás és Benik Balázs – száll harcba a pontokért, két napon keresztül 18 gyorsasági szakaszon.
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára

Az idény első viadalát, a Start Autó-ralit óriási érdeklődés előzi meg. Nemcsak a versenyzők készülnek teljes erőbedobással a hosszú téli szünet után, hanem a nézők is. A szakág által megbízott társaság mérése szerint tavaly csaknem kétszázezren voltak kíváncsiak az egri eseményekre, és a szervezők most is legalább ennyi rajongót várnak a pályák szélére.
A viadal a hagyományoknak (no és a környék adottságainak) megfelelően aszfaltos gyorsaságikon zajlik – az össztáv 735 kilométer és ebből 168 kilométer a mért szakaszok hossza.

A pilótákon és az autókon kívül biztosan meghatározó szerep jut ezen a viadalon a gumiknak is: a szakemberek szerint a legtöbben valószínűleg a közepes keménységű, aszfaltra alkalmas abroncsot választják, mivel mindössze 35 versenykilométert kell megtenni egy-egy körben (szombaton minden kör négy gyorsasági szakaszból áll), ami nem túl sok. A pályák változó ritmusúak, és a második körre valószínűleg jelentős murvafelhordás lesz rajtuk, emiatt aztán az a pilóta lesz előnyben, aki a legjobban alkalmazkodik a váratlan helyzetekhez. Könnyebb dolga lehet annak, aki kedveli a ,,csúszva érkezünk a kanyarba” stílust. Ez jóformán az összes toppilótáról elmondható, így a tavalyi erőpróbához hasonlóan tizedmásodpercekre menő küzdelem várható.

Hacsak nem történik valami nagy csoda, öt pilóta közül kerülhet ki a végső győztes: az új autóval induló ifjabb Tóth János (Peugeot 307 WRC), Turi Tamás (Skoda Fabia WRC) és Spitzmüller Csaba (Peugeot 206 WRC), a típust megtartó, de újabb fejlesztésű versenygépet beszerző Benik Balázs (Ford Focus WRC) vagy éppen Tagai Tamás (Skoda Octavia WRC) pezsgőzhet a dobogó legfelső fokán.

Nehéz lenne megmondani, hogy közülük kinek van a legjobb esélye. Tavaly az egy év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth győzedelmeskedett Egerben, ám azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Turi a ralisokat vendégül látó városban lakik, tehát hazai pályákon autózik. Ráadásul igazi esőmenőnek számít (Spitzmüllerhez hasonlóan), így aztán az égi áldás is jelentősen megváltoztathatja az erőviszonyokat.
A viadal pénteken a mezőkövesdi reptéren tartandó prológgal kezdődik, amely ugyan nem számít bele a végeredménybe, viszont látványosságnak nem lesz utolsó.
Kilométerről kilométerre
Időell.HelyszínTáv (km)Első autó
2006. március 31. (péntek)
PrológMezőkövesd, reptér5.313.00
RajtEger, Dobó tér17.00
2006. április 1. (szombat)
Gy. 1.Egerszalók–Tarnaszentmária13.69.03
Gy. 2.Terpes–Bükkszéktető10.39.39
Gy. 3.Egerbocs–Szarvaskő7.110.12
Gy. 4.Mezőkövesd, reptér5.311.13
SzervizMezőkövesd, reptér11.23
Gy. 5.Egerszalók–Tarnaszentmária13.612.43
Gy. 6.Terpes–Bükkszéktető10.313.17
Gy. 7.Egerbocs–Szarvaskő7.113.50
Gy. 8.Mezőkövesd, reptér5.315.03
SzervizMezőkövesd, reptér15.13
Gy. 9.Egerszalók–Tarnaszentmária13.616.33
Gy. 10.Terpes–Bükkszéktető10.317.07
Gy. 11.Egerbocs–Szarvaskő7.117.40
Gy. 12.Mezőkövesd, reptér5.318.53
SzervizMezőkövesd, reptér19.03
CélMezőkövesd, reptér20.58
2006. április 2. (vasárnap)
SzervizMezőkövesd, reptér7.00
Gy. 13.Bátor–Sirok17.48.28
Gy. 14.Verpelét–Egerszalók6.89.06
Gy. 15.Mezőkövesd, reptér5.310.00
SzervizparkMezőkövesd, reptér10.10
Gy. 16.Bátor–Sirok17.411.48
Gy. 17.Verpelét–Egerszalók6.812.26
Gy. 18.Mezőkövesd, reptér5.313.20
CélEger, Dobó tér14.50
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik