Nem a "Sanyik” napja volt

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.04.15. 02:10
Címkék
A dűnék közé érve lépéselőnybe kerültek a négykerék-hajtású autók a buggykkal szemben: a Palik László, Darázsi Gábor kettős a Tunézia-rali ötödik napján immár mindössze egy helyezésre van a pontszerző pozíciótól. Kis Sándor motorhiba miatt kiesett, az összetettben továbbra is Stéphane Peterhansel vezet.
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt
Kis Sándor és Czeglédi Péter harmadszor indult a Tunézia-ralin, ám eddig még egyszer sem sikerült célba érnie: ezúttal a Nissan motorhibája miatt

Az El Borma–El Borma hurokszakasz vízválasztó a tunéziai viadalon – tartanak is tőle a versenyzők rendesen. A 268 kilométeres pálya kilencven százaléka ugyanis dűnék között vezet, pontosabban nem is vezet, hiszen nincsenek utak, a versenyzőknek maguknak kell megtalálniuk a helyes irányt.

Palik László és Darázsi Gábor öt évvel ezelőtt két napot töltött el a szakaszon, és alig várta, hogy kikeveredjen belőle. Homokvihar volt, semmit sem lehetett látni, többtucatnyian kóvályogtak a sivatagban. Ezúttal szerencsére erre nem került sor, és a páros fejlődését mutatja, hogy pénteken három és fél óra sem telt el a rajttól a célig.

,,A legnehezebb a guminyomás megválasztása volt, ugyanis a gyors szakaszokra keményebb, a dűnés részekre puhább abroncsokra lett volna szükség – mondta Palik. – Szerencsére sikerült jó megoldást találnunk, szinte gázlevétel nélkül teljesítettük a szakaszt. Gabi zseniálisan navigált, pályafutásunk legjobbját nyújtottuk ezen a pályán.”

Kis Sándor és Czeglédi Péter nem volt ilyen szerencsés – a négyes ellenőrző pontig minden rendben ment, ám egyszer csak kattant a motor, és a pilóta akkor már tudta, hogy a harmadik tunéziai viadalát sem fejezi be. Merthogy a terepraliban a motorcsere tilos, megjavítani pedig nem lehetett az erőforrást. Nála is rosszabbul járt a hazánkban csak ,,Sanyinak” becézett kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz, akit egy tevefű a levegőbe röpített és a leérkezésnél rommá törte a Volkswagent. Az összetettben Stéphane Peterhansel újabb részsikerével növelte az előnyét.

Tunézia-rali, a Vk 1. futama 5. nap, El Borma–El Borma (össztáv: 283 km, ebből szelektív szakasz: 268 km).
Autósok:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero) 2:37:32, 2. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero) 18 másodperc hátrány, 3. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 32 mp h., ...9. Palik, Darázsi (magyar, Nissan Pick-Up) 45:17 perc h. Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol (spanyol, KTM) 3:14:08, 2. Casteu (francia, KTM) 2:04 p h., 3. Ullevalseter 4:18 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret 10:44:42, 2. de Villiers, von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen Touareg) 6:52 p h., 3. Alphand, Picard (francia, Mitsubishi Pajero) 11:25 p h., ...9. Palik, Darázsi 3:02:25 óra h. Motorosok: 1. Isidre Esteve Pujol 13:08:25, 2. Casteu 58 mp h., 3. Ullevalseter 10:37 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik