Marcus Grönholmnak őszintén szólva tele lehet a hócipője. A kétszeres világbajnok az idén igazolt a Fordhoz, és bár jól kezdődött a szezonja (két győztes viadallal), négy verseny óta csak szenved. Szerez ő pontokat, de nem ez volt a célja, hanem a világbajnoki cím. Az meg lassan kezd elúszni.
Reuters
Sebastien Loeb a szombati hat szakasz közül négyet megnyert, és vezet
Reuters
Sebastien Loeb a szombati hat szakasz közül négyet megnyert, és vezet
Főleg azután, hogy Szardínián is kiesett – ráadásul vezető pozícióból. Az első napon 35 másodperces előnyt kovácsolt, ám minden terve füstbe ment, amikor a szombati második gyorsaságin megütött egy sziklát. A Ford Focus hidraulikája ráadásul olyan súlyosan megsérült, hogy a szuperraliszabályt sem tudja kihasználni, bár 25 percnyi büntetést egyébként is lehetetlen lett volna ledolgozni vasárnapig.
Pedig Grönholm nem felejtett el vezetni, még csak nem is vált kapkodóvá, csak éppen üldözi a balszerencse. Ha nem a technika ördöge tesz neki keresztbe, akkor ő hibázik, de olyat, hogy abból már nem lehet jól kijönni.
A történtek után Sebastien Loebnek három héten belül másodszor hullott az ölébe az éllovas pozíció, persze a világbajnoki címvédő ugyanakkor parádésan használja ki az adódó lehetőségeket. Most is lőtávolon belül maradt, aztán meg úgy vette át a vezetést, hogy mögötte a többiek fényévnyi távolságban vannak. A Ford szerencséje a szerencsétlenségben, hogy a csapat másik finn pilótája, Mikko Hirvonen a megpördülése ellenére a második pozícióban tanyázik.
Szardínia-rali, a vb 7. futama, Olbia Abszolút sorrend 12 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 3:02:26.0 (átlag: 87.8 km/óra), 2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 2:17.0 perc hátrány, 3. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) 2:56.0 p h.