Bitter Sándor mindhárom géposztályban – szuperbike, szuperstock, senior – kvalifikálta magát a versenyre a Man-szigeti Tourist Trophyn, most már csak az a kérdés, hogy beéri-e az újoncok számára kiírt limittel, vagy levetheti a megkülönböztető sárga mellényt, és a profikkal egyenrangú lesz?
Bitter Sándort megviselték a balesetek, ennek ellenére nagyon gyors volt az edzéseken
Bitter Sándort megviselték a balesetek, ennek ellenére nagyon gyors volt az edzéseken
Az átlagsebesség elképesztő, ami el is várható a világ leghirhedtebb országúti viadalán, és a száguldás természetes velejárója a veszély. Tudja ezt mindenki, aki vállalja, hogy részt vesz a Man-szigeti viadalon, de azért szembesülni vele egészen más.
Az idén egy magyar versenyző, Bitter Sándor is ott lesz a rajtolók között (eddig mindössze egyetlen pilótánk, Szabó II László vállalkozott erre), sőt már túl is van az első időmérő edzéseken, és kvalifikálta magát a versenyekre. Igen, így többes számban, hiszen három kategóriában – szuperbike, szuperstock, senior – méreti meg magát.
Bitter már több mint egy hete edz a Man-szigeten, és bár eleinte folyamatos volt a fejlődés, kedden tapasztalt némi visszaesést, de meg is volt rá minden oka. „Hatalmas bukás történt, ketten összeakadtak, az egyik könnyebb sérüléseket szenvedett, a másiknak azonban több helyen eltört a gerince – mondta Bitter. – Eléggé megviseltek a történtek, úgyhogy attól kezdve óvatosabb voltam. Így is százhetvenkét kilométer per órás volt az átlagsebességem.” A szigeten egyébként hősként tisztelik a versenyzőket, a magyarnak egyik alkalommal kifogyott a benzinje, félreállt a pálya szélére, és gyakorlatilag majdnem szétszedték a nézők. A pillanatnyi visszaesés ellenére minden kategóriában megfutotta az újonclimitet, ez azt jelenti, hogy indulhat a versenyen. S hogy mi többet tehet ennél?
Ha a profik között is a limitidőn belül teljesít a lapzártánk után véget ért edzésen, és akkor nem kell viselnie a versenyen az újoncokat megkülönböztető narancssárga mellényt. (Utóbbit azért találták ki a rendezők, hogy a profik mindig tudják, ki az, akire vigyázni kell a pályán.) Bitter azt mondja, igazából a szombati szuperbike-viadal végére fogja megtanulni a pályát, mert a napi négy pályabejárás nem elég – márpedig az is csak akkor jön össze, ha nincs köd a hegyen, és nem történik baleset. Egyvalamit azonban már most biztosan tud: nem véletlenül nevezik a Man-szigeti Tourist Trophyt „Az igazi utcai verseny”-nek.