Az idén eddig nem volt igazán sikeres a két magyar motoros a gyorsasági vb-n. Az utóbbi két futamon Talmácsi Gábor csak egy-egy 11. és 10. helyre volt képes, míg Tóth Imre a 29. helye után bukott.
DPPI
Talmácsi Gábornak a Sachsenringen nemcsak ellenfeleivel, a pályával is meg kell küzdenie, s az utóbbi hetek gyengébb eredményei után már az is szép lenne, ha a versenyen nem esne vissza a hetedik pozícióból
DPPI
Talmácsi Gábornak a Sachsenringen nemcsak ellenfeleivel, a pályával is meg kell küzdenie, s az utóbbi hetek gyengébb eredményei után már az is szép lenne, ha a versenyen nem esne vissza a hetedik pozícióból
A Német GP mindent eldöntő szombati időmérője után viszont egy csapásra jobb lett a hangulat. Talmácsi Gábor és Tóth Imre több ok miatt is reménykedve várhatja a vasárnapi Német Nagydíjat, amely a két héttel ezelőtti Brit GP-hez hasonlóan a MotoGP után, délután kettőkor rajtol. Talmácsi a hetedik helyével az Olasz GP – azaz négy nagydíj – után ismét a második sorból indulhat, Tóth pedig az idei legjobb rajtpozícióját produkálta a 19. helyével. Mindketten sokat gyorsultak pénteki eredményükhöz viszonyítva, Német GP-karrierjük legjobb edzését zárták. Talmácsi három tizedmásodperccel volt jobb pénteki önmagához képest, de ami fontosabb: az idén jobb pozícióból indulhat, mint tavaly. 2005-ben gyári KTM-es pilótaként a nyolcadik idővel végzett az időmérőn, majd a negyedik helyre tudott felzárkózni, tehát megvan az esélye, hogy ezúttal is előrébb tudjon kerülni a hetedik helyről.
Számokban
1996 után történt meg újra, hogy a királykategóriában spanyol pilóta szerezte meg a Német Nagydíj pole pozícióját. Tíz éve Alex Crivillé startolhatott az élről a MotoGP elődjének számító 500-as géposztályban.
2002 után fordult elő ismét, hogy a Német GP 250-es edzésén spanyol szerezze meg az első rajtkockát. Négy éve Fonsi Nieto volt a tréning legjobbja.
2000 után indulhat újból az élről a spanyol márka, a Derbi a Német GP 125-ös viadalán. Hat éve a japán Ui Juicsi a pole-ból rajtolva a győzelmet is megszerezte.
Tóth Imre 1.1 másodpercet faragott le pénteki idejéből, s ezzel az idén először került be edzésen a legjobb 20 pilóta közé. A Német GP-t megelőzően a Francia Nagydíjon volt a leggyorsabb az időmérőn, akkor a 21. rajtkockát kaparintotta meg. Az apriliás magyar teljesítménye azért feltűnő, mert a 2002 óta tartó vb-pályafutása alatt még sosem motorozott ilyen jól a Sachsenringen. 2002-ben a 26., 2003-ban a 27., 2004-ben és 2005-ben pedig a 23. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.
Az örvendetes edzéseredmények ellenére mindkét magyarnak fel van adva a lecke. Talmácsinak nehéz lesz megszereznie az idei első érmét, Tóthnak pedig az idei első pontját. A cseh Lukas Pesek az idei második rajtelsősége után már nem szeretné elmulasztani karrierje első győzelmét. A dobogós helyekre Peseken és Talmácsin kívül pedig még legalább öten esélyesek. Tóthra is hatalmas csata vár, hiszen a középmezőny kiegyensúlyozott, sokan vágynak a pontszerzésre. A kiegyensúlyozottság jellemzésére egyetlen adat: a 15. helyről induló japán Tomojoshi Koyama – a 15. helyért már pont jár – csak alig több mint egy tizedmásodperccel előzte meg Tóthot!
A 125-ös géposztály magyar és cseh öröme mellett a 250-ben és a MotoGP-ben spanyol fieszta volt. A 250-es Jorge Lorenzo immár az idei hetedik, míg a MotoGP-ben egyre nagyobb sztár Daniel Pedrosa szezonbeli negyedik pole pozícióját gyűjtötte be.
A vb spanyol rendezője, a Dorna viszont csalódott lehet. Ez a csalódottság az egész MotoGP-re igaz. Többéves várakozás, hitegetés, csábítás és reménykedés ellenére ugyanis a legnagyobb német motorkerékpárgyár, a BMW bejelentette, hogy a közeljövőben nem szándékozik a MotoGP-be beszállni. Az 1971 óta hiányzó BMW viszszatérésére tehát még meghatározatlan ideig várni kell.
Német Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 10. futama, Sachsenring A rajtsorrend 125 kcm: 1. Lukas Pesek (cseh, Derbi) 1:27.064, 2. Bautista (spanyol, Aprilia) 1:27.283, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 1:27.417,… 7. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:27.920, …19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:28.680 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:25.073, 2. Takahasi (japán, Honda) 1:25.151, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:25.160 MotoGP: 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 1:21.815, 2. K. Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:21.907, 3. Hayden (amerikai, Honda) 1:22.083