Besenyei Péter nemcsak a levegőben, aszfalton is imád száguldozni – legközelebb a Formula–1-es Magyar Nagydíj betétfutamában, a Porsche Michelin Szuperkupában ölt tűzálló ruhát. Az autósport eddig sem volt idegen számára, de ennyire erős – négyszáz lóerős – géppel még nem versenyzett.
Besenyei Péter Porschéval száguldozhat a Hungaroringen
Besenyei Péter Porschéval száguldozhat a Hungaroringen
– Kipróbálta már a Porschét? – Az elmúlt két napot a gyár német pályáján töltöttem, és végre kiélvezkedhettem magam. Nagyon brutális ez az autó, több mint négyszáz lóerős, ámulatba ejtően gyorsan lehet menni vele – lelkendezett Besenyei Péter műrepülő világbajnokunk. – A szekvenciális váltóval még vannak gondjaim, nehezen szoktam hozzá, hogy visszaváltásnál a féket és a gázt egyszerre kell nyomni.
– Milyen erőhatások érik a repüléssel összehasonlítva? – A Porschéban nincsenek nyolc-tíz g-s erőhatások, mint a repülőgépben, viszont be kell öltözni tűzálló ruhába, úgyhogy a félórás teszt után valósággal ömlött rólam a víz. Az autó végsebessége egyébként körülbelül kétszázötven kilométer per óra, és ezt az egyenesben sikerült is elérnem. Csúcs érzés volt.
– Hogy került egyáltalán a Porsche-kupába? – Megkeresett a hazai márkaképviselet, és mivel két évet már eltöltöttem az Astra-kupában, másik kettőt pedig a cliós mezőnyben, boldogan mondtam igent.
– Mit vár a versenytől? – Amikor felhívtak, mondtam mindenkinek, hogy a sok gyári profi versenyző között feltehetőleg utolsó leszek. Megkérdeztem, számoltak-e ezzel, ám ők nem pánikoltak, úgyhogy én is megnyugodtam. Szóval nyilván nem az a cél, hogy megnyerjem a versenyt, hanem az, hogy ne legyek utolsó.
– A cliós mezőny tagjaként versenyzett már majd százezer ember előtt a korábbi F1-es viadalokon, úgyhogy nyilván emiatt nem esik zavarba. – Arról nem is beszélve, hogy huszonöt éve repülök, és a bemutatók is hatalmas tömegek előtt zajlanak. Jó ráhangolódás lesz ez a verseny az augusztus huszadikai, budapesti Red Bull Air Race-re. Afféle sebesség-előedzés.