Több mint két hónapos szünet után folytatódnak a rali-világbajnokság küzdelmei, azt azonban egyelőre nem tudni, változtak-e az erőviszonyok a hosszúra nyúlt vakáció során. Egy biztos, mielőtt a világ legjobb ralisai pihenni mentek, Sebastien Loeb magasan kiemelkedett közülük. A kétszeres világbajnok francia pilóta akkora előnyt kovácsolt az idény első felében, hogy ember legyen a talpán, aki utoléri, ha egyáltalán maradt még erre esély.
AFP
Petter Solberg számára akár jó elôjel is lehet, hogy összetörte autóját
AFP
Petter Solberg számára akár jó elôjel is lehet, hogy összetörte autóját
A mezőny másik két világbajnoka közül talán Marcus Grönholmnak van némi sansza, de a finn helyzete nem túl rózsás. Persze még mindig jobb, mint a harmadik aktív világbajnoké, Petter Solbergé, aki a csütörtöki teszten alaposan összetörte Subaruját. Négy menet után a norvég változtatott az autó beállításain, amitől viszont annyira megváltozott a versenygép viselkedése, hogy az egyik kanyarban lecsúszott az útról, és a navigátor oldalán megütött két fát.
Német Rali, a vb 9. futama, Trier
A program. Össztáv: 1300.48 km (ebből szelektív szakasz: 351.55 km). Péntek: 8 gyorsasági szakasz (134.72 km). Szombat: 7 (148.64). Vasárnap: 4 (68.19)
A versenyzők szerencsére nem sérültek meg, viszont az Impreza nincs túl jó állapotban – a Subaru-csapat szerelőinek rohamtempóban kell dolgozniuk ahhoz, hogy pénteken 8.30 órára rendbe hozzák. A csapat persze bizakodó, sőt jó előjelnek tartja a balesetet, mert 2003-ban Korzikán Solberg azután nyert, hogy a bemelegítésen majdnem rommá törte a Subarut.
Most nem lesz könnyű dolga, ha nyerni akar, már csak azért sem, mert a Trier körüli pályákon Loeb a csúcstartó – négy sikerrel. A viadalnak van két magyar indulója is: Holczer Dániel az N3-as géposztályban méreti meg magát egy Renault Clióval, Pénzes Zsolt pedig az N4-esek között indul egy Evo7-es Mitsubishi Lancerrel.