Talmácsi Gábor a hazai futamának számító Cseh Nagydíjra készül. A 125 köbcentis kategória tavalyi bronzérmese kipihente magát a több mint egy hónapos nyári szünet során, úgyhogy most ki van éhezve a motorozásra. A hét végén azonban nemcsak versenyez, hanem tovább folynak a tárgyalások a jövőjéről is. A magyar iránt két Aprilia-csapat is érdeklődik.
Talmácsi Gábor a nyári szünet után ki van éhezve a motorozásra
Talmácsi Gábor a nyári szünet után ki van éhezve a motorozásra
– Elképzelhető, hogy már a hét végén eldől, hol folytatja a pályafutását? – Nem látok rá túl sok esélyt, hiszen már javában folynak a tárgyalások. A menedzseremnek, Stefano Favarónak sok dolga van mostanában.
– Elárulja, kik érdeklődnek ön iránt? – Az Aprilia jövőre két gyári csapatot indít a százhuszonöt köbcentis mezőnyben. Mindkettőnek privát tulajdonosa lesz, de a szerelők, a mérnökök mind-mind közvetlenül a gyárból érkeznek. Az egyik ilyen csapat az Aspar, amely most veri a világot, a másik pedig a Seedorf Racing, a futballista Clarence Seedorf együttese. Mindkettővel tárgyalunk.
– És milyenek a lehetőségek? – Asparéknál összeállhatna a Talmácsi, Mattia Pasini, vagy a Talmácsi, Héctor Faubel páros, míg a másik csapat Héctor Barberát indítaná kettőötvenben, engem nyolcadliterben.
– Jól hangzik! – Igen. A korábbi remek pilóta, Gino Borsoi felelős a gyári pilótákért az Apriliánál, mi is vele tárgyaltunk.
– És miért nem döntöttek már? – Mert a Honda kettőötvenes csapatának válaszát is várjuk, hiszen az igazi áttörést, az igazi továbblépést a kategóriaváltás jelentené számomra. Természetesen csakis olyan csapatban, amelyiknek ütőképes motorja van, és az éllovasok között lehet vele lenni. De mondom, a döntés valószínűleg a tengerentúli futamokra marad.
– Ám előtte még lesz a brnói viadal, amelyre a hírek szerint több ezer magyar szurkolót várnak. – Igen. Fantasztikus érzés, hogy az utóbbi napokban már mindenki csak erről akart velem beszélni. Az ABC-ben, a konditeremben megszólítottak az emberek, és mondták, hogy jönnek Brnóba szurkolni. Nagyon boldog voltam.
– Kipihente magát a nyári szünet alatt? – Igen, bár ez inkább aktív pihenés volt. Edzettem, amennyit tudtam, és kétszer motoroztam is, többször nem volt rá lehetőségem.
– Egy hónap után vissza kell szokni a motorozásra? – Dehogyis! Nem volt ez olyan nagy kihagyás. Sőt talán még jobban is megy, ha friss az ember. Én mindenesetre már nagyon ki vagyok éhezve a motorozásra.
– Az idén is készül valami meglepetéssel a szurkolóinak Brnóban? – Most nem lesz magyar ruha, magyar sisak – bár a cég, amelytől a sisakokat kapom, újat készít –, csak magyar versenyző, magyar szurkolók és magyar szív...