Az idei második nyári szünet után vasárnap ismét nagydíjat rendeznek a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. A Malajziai Nagydíjjal elkezdődik a vb legfáradságosabb időszaka, hiszen a mezőnynek két hét alatt három futamot kell teljesítenie.
Talmácsi Gábor már egy hete Malajziában van, hozzá kellett szoknia a klímához és az új idôzónához
Talmácsi Gábor már egy hete Malajziában van, hozzá kellett szoknia a klímához és az új idôzónához
Megerőltető szeptember vár a gyorsasági vb motorosaira. Június végén, július elején már volt ehhez hasonló, hiszen a katalán, a holland és a brit versenyt is egymást követő három hétvégén rendezték meg, csakúgy mint most a maláj, az ausztrál és a japán futamot, de immár a hajránál tartunk, ezért a tét mindenképp nagyobb. Nehezítő körülmény, hogy három hét alatt három időzónához és különböző időjárási viszonyokhoz kell alkalmazkodniuk a versenyzőknek. Jövőre egyébként már nem láthatunk három egymás utáni hétvégén nagydíjat, mert a pilóták elérték, hogy a következő idényben ne legyen ennyire sűrű a vb-naptár.
Ám ez a jövő, most az a legérdekesebb, hogy az elkövetkező három hétben mindhárom kategóriában eldőlhet a vb-cím sorsa. A 125 köbcentis kategóriában a spanyol Alvaro Bautista 11 nagydíj után 69 ponttal vezet, azaz már a szeptember 17-i Ausztrál GP-n világbajnok lehet. Ennek feltétele, hogy a következő két viadalon hét ponttal többet szerezzen, mint a vb-második finn Mika Kallio. Mi, magyarok nem reménykedhetünk a világbajnoki cím megszerzésében, viszont Talmácsi Gábor révén újabb dobogós helyezésekért (a vb-bronzérmes legutóbb Brnóban végre felállhatott a pódiumra), Tóth Imre révén pedig értékes pontokért szurkolhatunk.
Talmácsi egyébként már majdnem egy hete elutazott Malajziába, és jól tette, hiszen az időeltolódást és a magas páratartalommal párosuló meleget bizony jobb megszokni. A pilóta fizikailag és lelkileg is jól van, ráadásul a Honda is összekapta magát (új főtengelyt adott a csapatnak), úgyhogy bármi megtörténhet. „A pályán nincs annyira meleg, mint szokott, mindössze harminc fok van. A páratartalom miatt a motorok gyengébbek, de a Honda itt jól szokott szerepelni, úgyhogy bizakodó vagyok” – mondta Talmácsi
Talmácsi jövőjéről is vannak új hírek: egyre valószínűbb, hogy a pilóta az Aspar-, vagy a Seedorf-csapatnál folytatja pályafutását, mindkettőnél gyári Apriliát ajánlanak neki. A 250-ben valószínűleg folytatódik a Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso spanyol–olasz párbaj, amelyben előnyben van az apriliás Lorenzo. A spanyol vezeti a vb-t, nyilvánvaló a technikai fölénye, ráadásul a szerződése miatt sem kell aggódnia: jövőre az Apriliánál kiemelt gyári pilóta lesz: egyszemélyes csapatban, egymillió euróért. A világbajnoki cím tekintetében a legnagyobb bizonytalanság a MotoGP-ben van. Loris Capirossi a cseh futamon szinte megtáltosodott, és úgy tűnik, a hétszeres világbajnok honfitárs, Valentino Rossi Yamahája is újra ütőképes. A Hondáról viszont kiderült, mégsem annyira megbízható, hiszen Brnóban az éllovas Nicky Hayden és a negyedik Marco Melandri is technikai gondokkal küszködött. Hayden ráadásul elmondta, hogy szerinte a Honda inkább a spanyol Daniel Pedrosát támogatja. Az aranyéremre tehát öten pályáznak!