Egyedül a 125 köbcentis kategóriában tartották meg az időmérő edzést szombaton Malajziában (ott is mindössze két versenyző gurult pályára), a másik kettőt törölték a szakadó eső miatt. Így maradtak a pénteki eredmények: Talmácsi Gábor a 12., Tóth Imre a 19. helyről várhatja a rajtot.
Valentino Rossi (esernyôvel) a boxban állta végig az edzésidôt, más kérdés, hogy neki ez most jól jött ? ô indul vasárnap az elsô rajtkockából
Valentino Rossi (esernyôvel) a boxban állta végig az edzésidôt, más kérdés, hogy neki ez most jól jött ? ô indul vasárnap az elsô rajtkockából
Malajziai Nagydíj, a vb 12. futama, Sepang
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 2:12.846, 2. Kallio (finn, KTM) 2:13.974, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 2:14.121, ...12. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 2:15.517, ...19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:16.362. 250 kcm: 1. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 2:08.266, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 2:08.404, 3. Aojama H. (japán, KTM) 2:08.556. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 2:00.605, 2. Hayden (amerikai, Honda) 2:01.043, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 2:01.167
Szakadt az eső, mintha parancsszóra tenné – átláthatatlan vízfüggönyt képezve, a pályát szinte elárasztva, kérlelhetetlenül. Persze tudni való, hogy Sepang közel van az Egyenlítőhöz, úgyhogy bármikor eshet az eső, csakhogy az elmúlt hét évben a pilótákat ez egyszer sem akadályozta meg a száguldásban. Egészen idáig. Szombaton ugyanis a víz volt az úr a pályán...
Már a délelőtti szabadedzések előtt is volt kisebb zivatar: a nyolcadliteresek tréningjén történt is egy tömegbukás, ami miatt a program több mint egy órával csúszott, de az igazi özönvíz csak délután következett.
A nyolcadliteresek második időmérését ugyan a tomboló vihar ellenére megrendezték, de mivel a pályán állt a víz, látni pedig szinte semmit sem lehetett, mindössze két pilóta (az olasz Fabrizio Lai és az indonéz Doni Tata Pradita) ült motorra egy-egy kör erejéig.
A MotoGP-ben és a 250-ben azonban már elmaradtak az időmérők. Hosszú várakozás után ugyan délután négy óra tájban elállt az eső, ám a pálya egyes kanyarjaiban még mindig veszélyes vízátfolyások és tócsák voltak, ezért a versenyigazgatóság törölte a szombati időmérőket mindkét kategóriában. Az eső és a törölt időmérők révén a 125-ben Alvaro Bautista az idei ötödik, a 250-ben Hector Barbera a második, a MotoGP-ben pedig Valentino Rossi az idei harmadik pole pozícióját szerezte meg. Tóth Imre is elégedett lehet, hiszen pályafutása legjobb malajziai edzéseredményét érte el – a 21. születésnapját négy napja ünneplő apriliás a 19. helyről indulhat. A kategória másik magyar pilótájának, Talmácsi Gábornak viszont egyáltalán nem jött jól az eső. Pénteken beállítási gondokkal küszködött, és a javításra egyszerűen nem volt lehetősége.
A vihar egyébként immár sokadszor bizonyította, hogy sok minden nincs rendben a gyorsasági vb-n. Megint bebizonyosodott, hogy a kisebb kategóriákat egyáltalán nem kezelik egy szinten a MotoGP-vel. A második 125-ös időmérő előtt nem is tervezték az edzés elhalasztását vagy törlését, pedig időjárási szempontból ez volt az idei legveszélyesebb edzés. A tapasztalatlan indonéz Pradita el is esett, szerencsére nem sérült meg.
A MotoGP-ben ez már nem történhetett meg. A vb biztonsági bizottsága és a pilóták bizottsága – amelynek Valentino Rossi, Loris Capirossi és Kenny Roberts Junior a tagja – folyamatosan tárgyalt a megoldásokról, és a végén teljes joggal nemet mondtak a MotoGP és a 250 edzéseire. A tárgyalások azért voltak egy kicsit hosszabbak az indokoltnál, mert a hivatalos szabálykönyvből hiányzik az a paragrafus, hogy mi a teendő, ha a MotoGP-ben nem lehet megtartani az egyetlen hivatalos időmérőt. (A 250-ben nem volt ilyen gond, hiszen itt automatikusan az első napi hivatalos időmérő lépett hatályba.) Végül az amerikai bajnokságokban alkalmazott megoldást vették át, azaz a három szabadedzés legjobb idejei alapján jelölték ki a rajtsorrendet.
A MotoGP-hez kapcsolódó hír (azon kívül, hogy meglepetésre Rossi indul az élről), hogy Daniel Pedrosa térdét a pénteki 180 kilométer/órás sebességnél elszenvedett bukása után összevarrták, ennek ellenére vállalta a versenyzést, az ötödik pozícióból indul.