Rossi utolérte Agostinit

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.09.11. 04:01
Címkék
A szombati özönvízszerű esőzés után a versenyeket már száraz pályán tartották meg vasárnap Sepangban. A verseny végén Alvaro Bautista (125 kcm), Jorge Lorenzo (250 kcm) és Valentino Rossi (MotoGP) pezsgőzhetett. Talmácsi Gábor értékes pontokat szerezve nyolcadikként, Tóth Imre pedig huszonharmadikként haladt át a célvonalon.
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya
Reuters
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya
Reuters
Valentino Rossi (középen) gyôzelme azért is különösen értékes, mert általa csökkent összetettbeli hátránya

Folytatódtak a malajziai hagyományok Sepangban. Noha a meteorológusok szombat után vasárnapra is esőt jósoltak, az elmúlt évekhez hasonlóan a sepangi pályán ismét száraz versenyeket rendeztek mindhárom kategóriában. A hőségben megtartott viadalon két spanyol és egy olasz győzelem született. A 125-ben Alvaro Bautista az idei ötödik sikerét ünnepelhette, és ha a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon egy ponttal többet szerez, mint a vb-második Mika Kallio, már világbajnoknak mondhatja magát. A negyedliteresek között Jorge Lorenzo az idén hetedszer, a MotoGP-ben Valentino Rossi ötödször diadalmaskodott. Magyar szempontból is emlékezetes volt a 16. Malajziai GP, hiszen a nyolcadik helyen célba érkező Talmácsi Gábor megint a legjobb hondás volt, és nagyon sokáig a bronzért csatázott.

De ne szaladjunk ennyire előre! A nyolcadliteres versenynek négy főszereplője volt. Alvaro Bautista, aki rajt-cél győzelmet aratott, Mattia Pasini, akinek a balesete miatt új versenyt kellett indítani, a versenyigazgatóság, amely megint nem a szabálykönyv szerint járt el, és Talmácsi Gábor, aki csak azért nem küzdhetett a dobogós helyekért, mert az utolsó négy körben látványosan lelassult a Hondája.
Szóval a 125 köbcentis kategóriában két verseny volt. Az első három körig tartott, mivel a második helyen motorozó olasz Pasini hatalmasat esett, és a pályán heverő motorjába teljes gázzal belehajtott honfitársa, Andrea Iannone. Pasininek a bukás során eltört a keze, az eredetileg 19 körösre tervezett viadalt pedig azonnal leintették.

Ezután a szabályok értelmében 16 körös viadalnak kellett volna következnie, ám a tévés közvetítések szoros programja miatt 12 körös futamot írtak ki. A miniversenyben megint Bautista diktálta az iramot (ő egyébként már a leintett futamban is az első helyen zárt), már a második körben ellépett a mezőnytől, és esélyt sem adott az ellenfeleknek. Mögötte Kallio is elszakadt a mezőnytől, a harmadik helyért viszont izgalmas csatározás alakult ki Pasini, Hector Faubel, Julian Simon, Lukas Pesek és Talmácsi Gábor között. A boly tagjai folyamatosan előzgették egymást, és jó esély volt arra, hogy Talma a legutóbbi, cseh verseny után ismét harmadik legyen. Négy körrel a cél előtt viszont előjött a Honda betegsége: melegben egyre többet veszített az erejéből, s ennek következtében a magyar visszaesett a nyolcadik pozícióba.

A 250-ben is az Aprilia vezérpilótája győzött, ami nem is csoda, hiszen Jorge Lorenzónak van a legversenyképesebb motorja az egész mezőnyben. Érdekesség, hogy a spanyol tavaly eltiltása
miatt nem indulhatott Malajziában, ami azt jelenti, hogy most motorozott először negyedliteres motorral Sepangban. Annak ismeretében pedig, hogy az eső miatt még egy edzést is ki kellett hagynia, még inkább dicséretes az eredménye.

A legnagyobb izgalmakat a MotoGP viadala hozta, hiszen két olasz, Valentino Rossi és Loris Capirossi megismételte tavalyi malajziai párharcát. A 20 körös oda-vissza előzgetések után csak az utolsó körben dőlt el a győzelem sorsa. Előbb Rossi fél kör alatt ledolgozta hat tizedmásodperces hátrányát, majd kisebb ütközés után kifékezte Capirexet. Aztán következett az utolsó kanyar. Rossi elfékezte magát, de Capirossi is túl szélesen kanyarodott, ami riválisának lehetőséget adott arra, hogy újabb rekordot döntsön meg. A hétszeres világbajnok a 84. nagydíjgyőzelmét aratta, és a királykategóriabeli érmek számában (88-nál tart) befogta a 15-szörös világbajnok Giacomo Agostinit. Rossit így már csak az ötszörös világelső Michael Doohan előzi meg, aki 95-ször volt dobogós.
Ám ami még fontosabb: a világbajnoki címért folyó küzdelemnek is jót tett a Rossi-siker. Mivel az éllovas Nicky Hayden csak negyedik lett (az amerikait még Daniel Pedrosa is megelőzte, pedig ő pénteki térdsérülése óta szinte járni is alig tud), Rossinak már csak 26 pont lemaradása van vele szemben.

Malajziai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 13. futama, Sepang
125 kcm (12 kör, 66.576 km): 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 26:52.154 (148.666 km/óra), 2. Kallio (finn, KTM) 3.577 mp h, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 9.904, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 13.198, ...23. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 49.987
250 kcm (20 kör, 110.960 km): 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 43:15.499 (153.903 km/óra), 2. Dovizioso (olasz, Honda) 5.428, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 10.225. MotoGP (21 kör, 116.508 km): 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 43:07.829 (162.077 km/óra), 2. Capirossi (olasz, Ducati) 0.849, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 3.863

A vb állása
125 kcm: 1. Alvaro Bautista 255 pont, 2. Kallio 181, 3.Pasini 156, ...8. Talmácsi Gábor 89. 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo 224, 2. Dovizioso 212, 3. De Angelis 147. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 214, 2. Pedrosa 192, 3. Rossi 188
Következik (szeptember 17.): Ausztrál Nagydíj (Phillip Island) ---- M ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik