Mindkét magyar egység sikeresen teljesítette a Fáraó-rali leghosszabb, 440 kilométeres szelektív szakaszát: a Kis Sándor Czeglédi Péter duó a nyolcadik, a Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos kamionos trió a kamionosok között a harmadik pozícióban zárta a napot.
Kis Sándor (jobbra) és Czeglédi Péter az elsô nap büntetései után összeszedte magát, és szerdán a 8. lett
Kis Sándor (jobbra) és Czeglédi Péter az elsô nap büntetései után összeszedte magát, és szerdán a 8. lett
Fáraó-rali, Vk-futam
2. NAP, BAHARIJA–DAKLA (SZELEKTÍV SZAKASZ: 440 KM). Autósok: 1. Jose Luis Monterde, Jean Marie Lurquin (spanyol, belga, BMW X5) 4:30:05, 2. Müller, F. Lurquin (francia, belga, Nissan Pick-up) 3:50 perc hátrány, 3. Smakov, Mescserjakov (orosz, Buggy Zil) 6:15 p h., ...8. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-up) 1:04:52 ó h. Kamionosok: ...3. Szobi, Éder, Jobbágy (magyar, MAN)
Az összetettben Autósok: 1. Smakov 7:36:53, 2. Müller 11:05 p h., 3. Monterde 17:21, ...25. Kis 11:58.04 ó h. Kamionosok: ...5. Szobi, Éder, Jobbágy (magyar, MAN)
Helyreállt a rend a Fáraó-ralin – legalábbis ami a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős helyzetét illeti. A 27. pozíció nem volt reális (igaz, technikai hibából adódott, és a két ellenőrző pont kihagyása hétórás büntetést vont maga után), a nyolcadik annál inkább.
És lehetett volna még jobb is! Kisék azonban a Baharija és Dakla közötti szakaszon kétszer is rövid pihenőt voltak kénytelenek beiktatni: először defekt, másodszor ásás miatt. Lapátolni azért kényszerültek, mert az egyik dűne aljában valaki összetörte az autóját, és Kisnek vészfékeznie kellett, hogy ne találja telibe. Ennek persze az lett a következménye, hogy a Nissan elásta magát a homokban, és csak negyedórás ásás árán tudták kiszabadítani. A keddi kuplungproblémák egyébként megoldódtak, és bár a meleg nagyon megnehezíti a versenyzők dolgát, Kis azt mondja, az új autója sokkal komfortosabb, mint az előző volt, így nem is fáradt el annyira, mint tavaly.
A Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos trió is sikeresen teljesítette az etapot, és a kamionosok annyival jobb helyzetben vannak, mint Kisék, hogy nekik nincs büntetésük, így az összetettben is sokkal jobban állnak. A kamionos mezőnyben a harmadikok lettek szerdán, annak ellenére, hogy húsz percet kellett szerelniük, mert az egyik sziklás szakaszon leszakadt a tankvédő burkolat, anélkül pedig életveszélyes lett volna tovább menni. Megálltak, szereltek, és sikeresen folytatták. Csütörtökön Farafráig 400 kilométeres szakasz vár a mezőnyre.