A jövő héten visszatér a rali elitjébe Colin McRae. Az 1995-ben világbajnokká koronázott skót pilóta a címvédő Sebastien Loeb Citroën Xsarájába ül, hogy helyettesítse a világbajnokot, aki néhány napja kerékpározás közben eltörte a karját. A rali fenegyerekeként és a legtöbb „töréstesztet” elvégző pilótaként ismert McRae felkérése egyelőre egy versenyre, a Török-ralira szól.
EPA
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
EPA
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
– Mikor keresték meg először a Kronos Citroën csapattól? – A múlt héten beszéltem először a csapatfőnök Guy Frequelinnel, és vasárnap este egyeztünk meg mindenben telefonon – mondta Colin McRae.
– Miről szól a megállapodás? – Csak a Török-raliról.
– Hogy érzi magát? – Nagyon izgatott vagyok. Nem túl gyakran adódik lehetőség az ember életében arra, hogy beugorjon a világbajnoki sorozatba, és éppen a világbajnok autójával. Persze Sebastien Loeb számára ez hatalmas balszerencse.
– Tesztelte már az autót? – Fél napot csütörtökön és aztán egy teljeset, pénteken.
– Mit kért öntől a csapatfőnök? – Hogy szerezzek minél több pontot, de mindig az járjon az eszemben, hogy be kell fejeznem a versenyt. Szóval, nincs rajtam nyomás. Tetszik az ötlet, hogy egy izgalmas csata kellős közepén találom magamat – már ami a konstruktőrök versengését illeti –, nagy kihívás ez számomra.
– Mit vár a Xsarától? – Azt hiszem, teljesen más lesz, mint az a Xsara, amelyet 2003-ban vezettem. Minden World Rally Car másként működik azóta. Az új technikai szabályoknak köszönhetően (az aktív differenciálműveket kiiktatták – a szerző), most sokkal könnyebb lesz beállítani az autókat, mint korábban. Akkor komplett térkép kellett a differenciálművekről ahhoz, hogy beállítsuk az autót.
– Milyen eredményt vár? – Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen nagyon gyors, de kiszámíthatatlan, hogy mi történik majd a versenyen. Petter Solberg is szerezhet meglepetéseket, ha nem lesz problémája. A magam részéről szeretném azt hinni, hogy van esélyem a dobogós helyezések valamelyikére, de tudom, hogy terhet veszek magamra, ha ezt mondom.
– Azért csak eszébe jutott a győzelem. – Sosem lehet tudni, nem igaz? Ausztrália előtt sem mondta volna senki, hogy nyerek a Skodával, de aztán a verseny folyamán volt esélyünk arra, hogy az első helyért harcoljunk. Szóval azt mondom, sosem lehet tudni. Jó lenne tűzközelben lenni és pontokhoz jutni.
– Mi a helyzet Ausztráliával? Versenyezne ott is? – Ezt nem én döntöm el. Remélem, Sebastien Loeb hamarosan meggyógyul, de ha a csapat felkér Ausztráliára, elmegyek oda is. Tavaly bizonyítottam, milyen előnyt jelenthet Ausztráliában, ha az embernek van tapasztalata, és igazán szeretnék visszamenni.
– Tíz hónap után tér vissza a vébére. Mennyit számít ez? – Nem annyira nehéz a helyzet, mint amikor tavaly a Brit-ralin visszatértem. Az nagyon gyors és trükkös verseny, miközben a török pályák elég lassúak. Persze el kell mondanom, eddig mindössze egyszer mentem rajtuk, de nem hiszem, hogy nehézséget okoznának nekem. (Az autosport.com alapján)