Beugró skót fenegyerek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.10.06. 01:44
Címkék
A jövő héten visszatér a rali elitjébe Colin McRae. Az 1995-ben világbajnokká koronázott skót pilóta a címvédő Sebastien Loeb Citroën Xsarájába ül, hogy helyettesítse a világbajnokot, aki néhány napja kerékpározás közben eltörte a karját. A rali fenegyerekeként és a legtöbb „töréstesztet” elvégző pilótaként ismert McRae felkérése egyelőre egy versenyre, a Török-ralira szól.
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
EPA
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban
EPA
Colin McRae szeretne t?zközelben maradni, és támadni Törökországban

– Mikor keresték meg először a Kronos Citroën csapattól?
– A múlt héten beszéltem először a csapatfőnök Guy Frequelinnel, és vasárnap este egyeztünk meg mindenben telefonon – mondta Colin McRae.

– Miről szól a megállapodás?
– Csak a Török-raliról.

– Hogy érzi magát?
– Nagyon izgatott vagyok. Nem túl gyakran adódik lehetőség az ember életében arra, hogy beugorjon a világbajnoki sorozatba, és éppen a világbajnok autójával. Persze Sebastien Loeb számára ez hatalmas balszerencse.

– Tesztelte már az autót?
– Fél napot csütörtökön és aztán egy teljeset, pénteken.

– Mit kért öntől a csapatfőnök?
– Hogy szerezzek minél több pontot, de mindig az járjon az eszemben, hogy be kell fejeznem a versenyt. Szóval, nincs rajtam nyomás. Tetszik az ötlet, hogy egy izgalmas csata kellős közepén találom magamat – már ami a konstruktőrök versengését illeti –, nagy kihívás ez számomra.

– Mit vár a Xsarától?
– Azt hiszem, teljesen más lesz, mint az a Xsara, amelyet 2003-ban vezettem. Minden World Rally Car másként működik azóta. Az új technikai szabályoknak köszönhetően (az aktív differenciálműveket kiiktatták – a szerző), most sokkal könnyebb lesz beállítani az autókat, mint korábban. Akkor komplett térkép kellett a differenciálművekről ahhoz, hogy beállítsuk az autót.

– Milyen eredményt vár?
– Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen nagyon gyors, de kiszámíthatatlan, hogy mi történik majd a versenyen. Petter Solberg is szerezhet meglepetéseket, ha nem lesz problémája. A magam részéről szeretném azt hinni, hogy van esélyem a dobogós helyezések valamelyikére, de tudom, hogy terhet veszek magamra, ha ezt mondom.

– Azért csak eszébe jutott a győzelem.
– Sosem lehet tudni, nem igaz? Ausztrália előtt sem mondta volna senki, hogy nyerek a Skodával, de aztán a verseny folyamán volt esélyünk arra, hogy az első helyért harcoljunk. Szóval azt mondom, sosem lehet tudni. Jó lenne tűzközelben lenni és pontokhoz jutni.

– Mi a helyzet Ausztráliával? Versenyezne ott is?
– Ezt nem én döntöm el. Remélem, Sebastien Loeb hamarosan meggyógyul, de ha a csapat felkér Ausztráliára, elmegyek oda is. Tavaly bizonyítottam, milyen előnyt jelenthet Ausztráliában, ha az embernek van tapasztalata, és igazán szeretnék visszamenni.

– Tíz hónap után tér vissza a vébére. Mennyit számít ez?
– Nem annyira nehéz a helyzet, mint amikor tavaly a Brit-ralin visszatértem. Az nagyon gyors és trükkös verseny, miközben a török pályák elég lassúak. Persze el kell mondanom, eddig mindössze egyszer mentem rajtuk, de nem hiszem, hogy nehézséget okoznának nekem.
(Az autosport.com alapján)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik