Az 1987-től létező Portugál Nagydíj sosem tartozott a legendás viadalok közé, most azonban egy csapásra bekerült az elitbe. A 125 köbcentiben Alvaro Bautista leiskolázta a mezőnyt (Talmácsi Gábor 8., Tóth Imre 18. lett) a 250-ben minden idők egyik legizgalmasabb csatározásában győzött Andrea Dovizioso, a MotoGP-ben Valentino Rossi – bár két ezredmásodperccel kikapott – második helyével átvette az öszszetett első helyét.
Valentino Rossi (46) az élen robog, miközben a háttérben Daniel Pedrosa és Nicky Hayden ütközésük után a betonon landol
Valentino Rossi (46) az élen robog, miközben a háttérben Daniel Pedrosa és Nicky Hayden ütközésük után a betonon landol
Alvaro Bautista a 125-ben kockáztatott. Az edzéseken kétszer is lerobbant a még fejlesztés alatt álló 2007-es Apriliája, ő mégis ezzel a motorral állt rajthoz. Neki lett igaza. Már az első körben az élre állt, és utána fényévekkel gyorsabb volt a teljes mezőnynél. Immár az ő nevéhez fűződik az egy szezonbeli legmagasabb pontszám és legtöbb dobogós hely is.
A két magyar vb-résztvevő tervei nem valósultak meg. Tóth Imre rossz rajt után felzárkózott a 18. helyig, amely idei legjobb eredménye. Talmácsi Gábor is javított a rossz rajtja után, a 12. körig előbb egy hetes, majd egy nyolcas bolyban éremért küzdött. A boly azonban az olasz Mattia Pasini bukása után két részre szakadt, és a hajrában Talma a hatodik helyért folyó küzdelmet is elvesztette.
A 250-ben ellenben Andrea Dovizioso fantasztikus volt a finisben, megnyerte azt a négyes csatát, amelynek Aojama Hirosi, Alex De Angelis és Roberto Locatelli volt még a résztvevője.
A MotoGP-ben még nagyobb fordulat következett be. Nem véletlen, hogy sokak szerint minden idők egyik legnagyszerűbb versenyéről beszélnek. A Honda furcsa módon nem állapított meg erősorrendet a gyári csapatán belül, így aztán Nicky Hayden és Daniel Pedrosa úgy motorozott egymás ellen, mintha teljesen más alakulat tagjai lennének. A Honda óriási hibája nagyon megbosszulta magát. Pedrosa az ötödik körben egy elrontott féktávon elesett, és kiütötte Haydent, aki így az idén először pont nélkül maradt. Pedig a Honda technikai előnye a Portugál GP-n is megmutatkozott, hiszen a privát hondás Elias megszerezte első MotoGP-nagydíjgyőzelmét két ezredmásodperccel (!) a gyári yamahás Rossi előtt. Ezzel együtt Rossi a második helyével nagyon közel került nyolcadik vb-aranyához. A Portugál GP előtt még 12 pontos hátrányban volt, de Hayden bukásával már előnye van – 8 pont! És már csak a szezonzáró Valenciai GP maradt hátra!
Portugál Nagydíj, a gyorsaságimotorkerékpáros vb 16. futama, Estoril 125 kcm (23 kör, 96.186 km): 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 40:48.792 (141.404 km/óra), 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 15.098 mp h, 3. Kallio (finn, KTM) 15.112, 8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 27.652, 18. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:07.489 250 kcm (26 kör, 108.732 km): 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 44:30.727 (146.565 km/óra), 2. Aojama H. (japán, KTM) 0.015, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.348 MotoGP (28 kör, 117.096 km): 1. Toni Elias (spanyol, Honda) 46:08.739 (152.251 km/óra), 2. Rossi 0.002, 3. K. Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 0.176
A vb állása 125 kcm: 1. Bautista 325 pont (már világbajnok), 2. Kallio 242, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 185, 7. Talmácsi Gábor 111 250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 276, 2. Dovizioso 263, 3. De Angelis 203 MotoGP: 1. Valentino Rossi 244, 2. Hayden (amerikai, Honda) 236, 3. Melandri (olasz, Honda) 217 Következik: október 29., Valenciai Nagydíj (Valencia) ---- T ---- T