Talmácsi Gábor számára nem is kezdődhetett volna jobban az együttműködés az Apriliával: a jerezi teszt első két napján senki sem tudta megközelíteni őt – pedig ezúttal még nem is az időeredmény volt számára a legfontosabb, hanem hogy összhangba kerüljön a motorral.
Ezek után persze nemcsak a vb-bronzérmes magyar pilóta szája ért fülig, hanem csapata összes tagjáé. Főleg, amikor meglátták az időeredményt: 1:47.0. Talmácsi mindössze egy tizedmásodperccel maradt el Mattia Pasini pályacsúcsától, és egy másodperccel (!) volt gyorsabb, mint a második helyezett Hector Faubel. „Fergetegesen jó minden! A csapat keményen és profin dolgozik, a gyári mérnökök mindenben támogatnak, és úgy futottam a pályacsúcshoz közeli időt, hogy az első és a második szekcióban még lehet javítani – mondta Talmácsi. – Az Aprilia fantasztikusan megy, a kanyarokban is egyre jobban érzem a motort, pedig a rövid fordulókban eleinte nem tudtam, hol a határ.”Talmácsi a második napon valamivel kevesebbet ült a motoron, mint az elsőn (akkor 46 kört teljesített), mivel délelőtt a sűrű köd és a hűvös időjárás miatt egyetlen motoros sem gurult pályára – csak a délutáni napsütésben tudtak tesztelni. A pilóta az első napon Mattia Pasini motorját használta, a másodikon viszont már „belekerültek” a gépbe a 2007-re szánt, új fejlesztésű alkatrészek, és ez az időeredményeken is meglátszott. A hátralévő egy napot Talmácsi a további ismerkedésre szánja, és versenyszerű körülmények között is szeretne teljesíteni, hogy lássa, képes-e az állandóságra az Apriliával.A sportággal kapcsolatos hír, hogy a Team Tóth Hungary átigazolta Hector Barberát. A spanyol pilóta egyelőre nem okoz csalódást: a nyitó tesztnapon a legjobb időeredményt érte el a negyedliteresek közül. Tóth Imre 250-es motorja csak januárra készül el – ő akkor kezdi a tesztelést.