Készülnek az ébrenlétre

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2006.12.20. 01:18
Címkék
A Flex Dakar Team újra nekivág a Nyugat-Szaharának. A világ legnehezebb tereprali-viadalán az idén januárban debütáló csapat tagjai (a magyar kamionos triók közül egyedül ők indulnak magáért a versenyért, nem pedig valakinek a szervizalakulataként) azon kevesek közé tartoznak, akik elsőre teljesítették a Dakar-rali távját – nem csoda, ha viszszavágynak a sivatagba.
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra
Szobi Balázs (balról), Éder Attila és Jobbágy Ákos kész a Dakar-rajtra

A Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos hármas kedden mutatta be új külsejű MAN versenygépét, amely új futóművet, kerékfújó rendszert, turbót és rugókötegeket kapott – utóbbiakra azért volt szükség, mert az Egyiptom-ralin törtek a rugók, mint a ropi.

A legutóbbi Dakar legnagyobb tanulsága az volt a trió számára, hogy semmit sem veszít, ha segít. Szobiék azt mondják, gyakorlatilag mindegy, hogy a 21. vagy a 23. helyen végeznek, viszont nagyon sokat jelent számukra, hogy jó néhányan nekik köszönhetően érték el a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogót. (Hozzá kell tenni, a Flex-csapat januárban fair play díjat kapott a sok-sok segítségnyújtásért.)

Kevesebb mint egy éve jóformán sivatagi tapasztalat nélkül vágtak neki a Dakar emberpróbáló távjának, és azóta tisztában vannak vele, hogy a homokdűnék között teljesen máshogy kell közlekedni, mint a normál murvás talajon. Nemcsak a sivatagi show-n szereztek tapasztalatokat, hanem az Egyiptom-ralin is, bár azt még most sem tudják, hogyan kell felkészülni a kéthetes „ébrenlétre”.

S hogy miért választották éppen a kamionozást? Mert szerintük az MAN kevésbé „fogy” a sivatagban, mint az autó és a motor, ha jól kezelik, nem megy tönkre. A köves, tevefüves terepen viszont nehéz vele: mivel a csapat a tengely fölött ül, minden ütést éreznek, amelyet a gép kap.
Az elvárásokról annyit, a versenyzők ebben az évben is a célba érkezést tűzték ki maguk elé legfőbb megoldandó feladatként.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik