A szakemberek szerint kiegyenlítődnek az erőviszonyok a Formula–1-ben amiatt, hogy jövőre a Bridgestone lesz az egyedüli gumiszállító. Ezáltal a pilóták tehetsége jobban előtérbe kerülhet.
EPA
A ferraris Felipe Massa szerint semmi elônyük sem származik abból, hogy eddig is Bridgestone-t használtak
EPA
A ferraris Felipe Massa szerint semmi elônyük sem származik abból, hogy eddig is Bridgestone-t használtak
Bár lehetetlen megjósolni, melyik csapat nyeri meg a világbajnokságot 2007-ben, az előre borítékolható, melyik gárda lesz a legrosszabb. A 2005-ben még Jordan néven futó, tavaly Midlandként szereplő Spyker már az előidényben óriási hátrányba került a többiekkel szemben, hiszen azután, hogy kihagyta a karácsony előtti három kollektív tesztet, a januári tréningekre is hiányzást jelentett.
A holland tulajdonban lévő, silverstone-i központú gárda vezetősége úgy döntött, nem épít külön hibrid autót pusztán azért, hogy a Ferrari motort kipróbálja. Annak sem látja értelmét, hogy az idei szezonban használt Toyota erőforrásokkal körözzön, inkább megvárják az új autót, és azzal kezdik el a felkészülést. „Korlátozottak a forrásaink, ezért úgy döntöttünk, így lehet a legjobban kihasználni a kereteinket” – mondta Michiel Mol tulajdonos. A holland Christijan Alberst megtartó és mellé a német Adrian Sutilt szerződtető gárda még egy kilométert sem tett meg az új Bridgestone gumikkal, amelyeket az összes csapat használ 2007-ben. Bár a Midland az idén a japán abroncsokat tette fel, ez a tapasztalat semmit sem ér jövőre. A Ferrari is bridgestone-os volt, Felipe Massa azonban úgy véli, ez nem jelent előnyt csapatának.
„Hatalmas különbség van az új gumik és az idén használtak között – mondta Massa. – Sokan úgy vélik, már azzal megnyerjük a vébét, hogy a Bridgestone gumikon maradunk, de ez nem igaz, ezek a gumik mindenki számára újak.”
A pilóták szerint a fékezéskor lehet a leginkább érezni a teljesítménybeli különbséget, az új abroncsokkal sokkal korábban kell kezdeni a lassítást. A Michelin jelenléte rendkívül intenzív párharcot eredményezett a gumigyárak között, amely miatt óriási teljesítményűek voltak az abroncsok. Jacky Eeckelaert, a Honda főmérnöke szerint részben a Michelin kivonulásával alapjaiban megváltozik a Formula–1. „Tavaly négy tényező határozta meg az erőviszonyokat. A gumi, az aerodinamika, a motor és a pilóta – mondta Eeckelaert. – A gumik azonosak lesznek, a motorteljesítményt korlátozzák, így csak az aerodinamika és az ember számít. Sokkal nagyobb szerepük lesz a versenyzőknek.”