Megy a helyezkedés a Formula–1-es idény előtt: Fernando Alonso házat venne a McLaren központja mellett, Kimi Räikkönen máris jobban érzi magát a Ferrarinál, mint a McLarennél valaha.
AFP
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
AFP
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
Bár még hetven nap van az idénynyitó Ausztrál Nagydíjig, a csapatok számára sokkal hamarabb elkezdődik az új szezon. A felkészülés már tavaly megindult, kollektív teszteken próbálgatták új alkatrészeiket és gumijaikat a csapatok. Az igazi startot azonban az új autók bemutatása és a velük való gyakorlás jelenti, azokkal a pilótákkal, akik a versenyeken is vezetik őket.
A világbajnok Fernando Alonso ugyan egy napra már megkapta a McLaren-Mercedest, ám számottevő munkát még nem végezhetett új csapatával. Kimi Räikkönennek is január elsején lépett életbe a Ferrarival kötött szerződése, ám a finn klasszisnak decemberben még annyi lehetősége sem volt, mint Alonsónak. Már nagyon várja, hogy január második felében a maranellói gép volánja mögé üljön.
Egyelőre az új környezetével ismerkedik.
„Máris nagyon jól érzem magam a Ferrarinál – mondta Räikkönen. – Néhány nap alatt rájöttem, itt sokkal barátságosabb a légkör, mint a McLarennél. Senkit sem érdekel, mit írnak rólam az újságok, Jean Todt remek ember, természetesen viselkedik, a ralis időszakában jól megismerte a finn embereket, nem kell tartanom tőle.”
Az Oxfordból adózási kedvezmények miatt Svájcba költöző Alonso az AS szerint Wokingban is vesz házat, hogy a McLaren főhadiszállásához közel legyen. Ezt a hetet már a délnyugat-londoni gyárban töltötte, elbeszélgetett a mérnökökkel, megfigyelte az új MP4-22-es autó építésének utolsó fázisát, és kipróbálta az istálló egyedi versenyszimulátorát.
A Renault-nál Giancarlo Fisichellának már nincs mit szoknia, az olasz sofőrnek inkább azzal a gondolattal kell megbirkóznia, hogy életében először tényleg világbajnoki címre esélyes csapat élpilótája lett.
„Óriási a nyomás rajtam, nekem kell vezérelnem az istállót – mondta Fisichella. – Egész életemet stresszben éltem végig, nem új az érzés. Tudom, hogy Kovalainen ugyanazt a technikát kapja, mint én, kettőnk közül azonban csak én veszíthetek.”
Flavio Briatore csapatfőnök az istálló üzleti vezetője, ám mert a pilóták és a főszponzor kérdése egyaránt tisztázott, jut ideje másra is. A napokban azt pletykálták, hogy bejelentkezett az árverésre bocsátott Parma labdarúgócsapatért, de ezt cáfolta.
„Ami a sajtóban megjelent, teljesen fals. Sohasem akartam tulajdonrészt szerezni a Parmában, jövőbeli terveimben sem szerepel hasonló” – jelentette ki Briatore.
Végül egy hír a Red Bullról és a Toro Rossóról. Az olasz kiscsapat a Red Bull-istálló tavalyi gépeinek fejlesztett változatát akarja használni (vagy egy az egyben ugyanazt, mint a Red Bull 2007-ben), és bár a többiek polgári perrel fenyegették emiatt, megtalálta a kiskaput. Az ellenfelek amiatt háborognak, hogy a szabályok szerint egy csapat nem adhatja el egy másiknak a kasztniját. Csakhogy a Red Bull autóit nem a Red Bull Racing, hanem egy tőle függetlenként bejegyzett, Red Bull Technologies nevű vállalat gyártja. Ez látná el mindkét istállót autóval, ami így nem szabálytalan.
„Minden csapat a saját szemüvegén keresztül nézi a szabályokat – mondta Gerhard Berger, a Toro Rosso tulajdonosa. – A mi értelmezésünkben a mi utunk járható.”
Hat csapat már tettre kész
A Honda és a Williams bejelentette, mikor és hol leplezi le 2007-es autóját a nagyközönség előtt. A tavalyi Magyar Nagydíjon Jenson Buttonnal diadalmaskodó Honda január végén, a Toyota-motorra váltó Williams február elején tartja meg évnyitó ünnepségét. A leggyorsabb szokás szerint a Toyota lesz, az istálló pénteken a kölni központjában mutatja be a négykerekűt, amellyel nekivág az F1-es évadnak.
Az eddig ismert bemutatók időpontjai és helyszínei