Az autósok képzeletbeli dobogójára ma kizárólag francia pilóták álltak. Schlesser mögött Luc Alphand (Mitsubishi) érkezett be másodikként 13 másodperccel lemaradva, míg az összetettben eddig második helyen álló Peterhansel (Mitsubishi) négy perc 14 másodperccel lemaradva robogott be harmadiknak.
Mivel az összetettben eddig élen álló dél-afrikai Giniel de Williers (Volkswagen) autója a mai szakasz 129. kilométerénél kigyulladt, illetve a spanyol Sainzot (Volkswagen) elektronikus hiba akadályozta a továbbjutásban, a francia pilóta összetettben az élre ugrott, és jelenleg 7 perc 50 másodperccel vezet Alphand előtt.
Palik László és Darázsi Gábor a 29. helyre hozta be a Nissant, így ez a magyar különítmény összetettben jelenleg a 26. helyen áll.
A Szalay-Bunkoczi duó ma a 48. helyen végzett Opljével, ez számukra az összetettben a 39. helyet eredményezte. Vasárnap szerencsétlen intermezzo tarkította versenyüket, hiszen sokáig remekül autóztak, mintegy száz kilométerrel a cél előtt azonban bal hátsó defektet kaptak.
A gondot nem is elsősorban ez jelentette, hanem az, hogy valahol menet közben kinyílt az Opel Antara csaomagtartója. Kiestek belőle a pótkerekek, vagyis már nem volt mit feltenni a lyukas abroncs helyére. A páros egy óra negyven percet várakozott a versenykamion érkezéséig, és ekkor tudta folytatni az útját.
A motorosoknál a lett Janis Vinters (KTM) bizonyult a leggyorsabbnak 6:08:51-es idővel, mögötte hét perc 31 másodperccel lemaradva a francia Cyril Despres (KTM) érkezett.
Harmadik helyen a spanyol Marc Coma (KTM) végzett, mindössze 22 másodperccel lemaradva Desprestől. A magyarok közül Kátai Péter (KTM) - menet közben tönkre ment kuplunggal - 7:19:37-es idővel a 26-dik helyen ért Némába.
Dési János nem sokkal a cél előtt jelezte, hogy valami eltört a motorjában, így kénytelen volt feladni a versenyt.
Összetettben Coma továbbra is őrzi biztosnak tűnő, majd’ egy órás előnyét, amelyből most a közvetlen mögötte álló Despres ugyan ledolgozott egy keveset, érdemileg ez azonban nem sokat számít.
A kamionosok között a holland Wulfert Van Ginkel (GINAF) végeztt az élen, 6 órára, 47 percre és 47 másodpercre volt szüksége a táv leküzdéséhez.
Mögötte honfitársa, az összetettben vezető Hans Stacey (MAN) végzett 12 perccel és 28 másodperccel lemaradva. A cseh Ales Loprais harmadik helyre hozta be TATRA kamionját, nem egészen egy perccel lemaradva Stacey mögött.
A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert és Laklóth Aladár-trió a nagyon jónak számító 16. helyen vitte célba az MAN-t és az összetettben feljött a 17. helyre.
Az élen továbbra is Stacey áll, második több mint három órás különbséggel az orosz Ilgizar Margyejev, öt további egy órával lemaradva Van Ginkel követi. ----
História
A két csapat elsô osztályú történelme az 1976–77-es bajnokságban kezdôdött, s a hazaiak 2–1-re gyôztek. Az elsô egerszegi pont két évvel késôbb született, míg az elsô vendégsikert 1981 áprilisában érték el. Igaz, a második zalai sikerre egészen tavaly áprilisig kellett várni, ezt megelôzôen ugyanis pontot is csak elvétve szereztek a vendégek. A Dunaferr tavalyelôtt ôsszel is simán gyôzött. A mostani alapszakaszban viszont 3–3-as döntetlenre végeztek.
----
Videoton FCF
30 Végh
21 Monye
20 Vochin
16 Vilotics
4 Kóczián
26 Tóth B.
15, Risztics
10 Dvéri
14 Szabó T.
8 Földes
7 Korsós A.
Békéscsabai Elôre FC
1 Fekete
18 Grujics 21 Fehér Zs.
13 Udvari
3 Bujáki
27 Kovács N.
17 Bánföldi
6 Megyesi
23 Vincze Z.
9 Hoffmann
30 Cseke